postinterventiedossier

kurtanne
Topic Starter

postinterventiedossier

#1 , 22 aug 2011 10:24

In 2003 heb ik in samenwerking met een architect verbouwingen laten doen aan mijn huis. Hierbij werd door de architect ook een veiligheidscoördinator aangesteld (contractueel). Na de beeïndiging van de werken heb ik echter nooit een postinterventiedossier ontvangen (noch van de architect noch van de veiligheidscoördinator zelf).
Bij navraag bij mijn architect blijkt dat de desbetreffende veiligheidscoördinator die het postinterventiedossier had moeten afleveren (ondertussen) failliet is gegaan en zijn activiteiten heeft stopgezet. Zowel ikzelf als de architect hebben de betrokken persoon meerdere keren gecontacteerd om alsnog mijn postinterventiedossier te bekomen (de coördinator heeft wel alle gegevens nog zegt hij), maar tevergeefs. Het blijft bij loze beloftes.
Is de architect niet de eindverantwoordelijk voor de aflevering van het dossier ?
Welke stappen kan ik nog ondernemen om alsnog mijn postinterventiedossier te bekomen ?

Alvast bedankt.

[email protected]

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
westhoek

#2 , 22 aug 2011 10:45

Een VC die failliet gaat ? Dan moet het daar nogal een rommeltje zijn geweest.
De VC moet een PI opstellen, je kan moeilijk de architect nu aansprakelijk stellen, me dunkt, hij hielp je nog. En ik denk dat je nog weinig kan doen, hij heeft je dat al niet gegeven, dus zal het al niet in orde zijn geweest. Er zijn vele VC's die dit nalaten te doen.
Doch : stel dit zelf samen, iedereen mag dat doen, er is nergens bepaald dat dit enkel de VC mag doen en eigenlijk is het maar een gewone map met wat plannen. Zie ook KB van 25 januari 2001

ganapathi tantra

#3 , 22 aug 2011 23:17

Indien uw bouwproces BIJ WET VERPLICHT de aanstelling van een VC teweeg bracht dan kan HIJ ALLEEN het pid afleveren
voor alle andere werken waar de aanstelling van een vc dus niet verplicht is mag u dat zelf doen of iemand daar voor aanstellen.
Zo staat het in de wet

In uw geval zal u zich best richten tot de curator van het faillissement. Doet deze curator niks dan kan u hem vooralsnog in gebreke
stellen. Ik ben er bijna voor de 100 % zeker van dat de curator van diens tidd helemaal niks meer zal doen. Maar zo bouwt u in
ieder geval als een begin van bewijs op dat e riets verkeerd is gegaan. U kan best vragen aan de curator om alle documenten voor
u van belang ter beschikking te stellen zodat u een andere vc kan vragen het dossier te vervolledigen
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Reclame

Terug naar “Aanneming”