offerte indexeren

hellemb
Topic Starter

offerte indexeren

#1 , 08 jul 2011 10:17

Wij hebben vorig jaar een offerte ontvangen van de stabiliteitsingenieur voor onze woning. Nu 1 jaar later, na de afwerking van de ruwbouw, volgt de factuur. Die heeft hij echter geïndexeerd met een onduidelijke coëfficiënt. Op de offerte stonden geen bijkomende voorwaarden vermeld.

Eenvoudige vraag: kan dit zomaar?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ganapathi tantra

#2 , 08 jul 2011 21:22

euh neen dat kan hij niet. Moest dat kunnen dat zou dat voor mijn bedrijf wel een zeer gemakkelijke manier zijn van geld verdienen.
dus eigenlijk is het simpel: als ik kan wachten op mijn centen omdat ik dat financieel aan kan dan ga ik efkes wachten met het maken
van de facturen aan mijn klanten en ga ik over de periode van een jaar of meer de herzieningsformule toepassen. Nu is die herzieningsformule we
officieel daar niet van maar je moet ze wel correct en niet te pas en te onpas gebruiken.

Betaal gewoon de afgesproken prijs en daar mee uit. Laat hem dan maar de rest van het bedrag waar hij meent recht op t ehebben binnen halen.
Net zoals de NMBS trein controleur voel ik idd soms een plaats vervangende schaamte voor het gedrag van sommige bouwcollega's
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

j.demoor

#3 , 09 jul 2011 09:49

“Art.1134.Alle overeenkomsten die wettig zijn aangegaan, strekken degenen die deze hebben aangegaan, tot wet. Zij kunnen niet herroepen worden dan met hun WEDERZIJDSE toestemming of op gronden door de wet erkend...”(Burgerlijk Wetboek).

‘Op de offerte stonden geen bijkomende voorwaarden vermeld’.Onderzoek echter de eventuele Algemene Voorwaarden vermeld op de offerte.

Dit houdt in dat de stabiliteitsingenieur niet eenzijdig bijkomende voorwaarden ,zoals een indexering,kan toevoegen.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

hellemb
Topic Starter

#4 , 09 jul 2011 18:14

hartelijk dank, ik weet wat antwoorden!

Terug naar “Aanneming”