Beste
Ik liet door aan een aannemer enkele werken in regie uitvoeren aan een woning. Bij deze werken werden een aantal fouten gemaakte
De aansluiting van een afvoerbuis werd slordig afwerkt. Bij de eerste regen de volgende nacht zat de afvoerbuis vol water, de muur eveneens ( deze slaat intussen wit uit ).
Ook werd een arduinen dorpel 1 cm hoger geplaatst dan de vloer ( gevolg : deur kan niet open ). De dorpel werd eruit gehaald en moest opnieuw geplaatst worden.
In de factuur van de aannemer worden deze correcties niet vermeld. Wel worden 20 uren hiervoor versleuteld naar andere werken.
bvb voor plaatsen van een controleputje worden 20 manuren à 42€/uur aangerekend - hetgeen wel flink doorgerekend lijkt.
Intussen krijg ik een factuur en vraagt de aannemer betaling binnen de 8 dagen.
Ik voel me enigzins bedrogen. Dient een klant/bouwheer ook te betalen voor correctie van fouten begaan in regie ?
Graag wil ik de factuur weigeren en de aannemer via een aangetekend schrijven in gebreke stellen. Ik ben bereid om hiervoor naar het Vredegerecht te gaan met de aansluitende ongemakken voor mezelf qua kostprijs en tijdverlies. Maar voor ik hieraan begin, stel ik me als leek de vraag "Wat is mijn kans hiervoor op het Vredegerecht gelijk te krijgen ?"
dank voor een antwoord
G De Coster