Om een lang verhaal kort te maken:
Verbouwing laten uitvoeren door een "vriend" van mijn vader, in alle vertrouwen dat hij dit goed kon doen, de man is ook erkend aannemer.
Plan gemaakt door architect. Uiteindelijk problemen tussen architect en hem, waardoor van het plan is afgeweken. Werken hebben heel lang aangesleept. Bepaalde dingen zijn gewoon niet goed uittgevoerd, in de factuur zitten gaten, het loonvoorstel van zijn helper werd met 10 euro verhoogd, terwijl oorspronkelijk anders was vermeld op het voorstel. De man ik questie kwam soms maar voor een uurtje werken. Omdat hij dan zogezegd al ergens anders moest zijn, waardoor alles zeer lang geduurd heeft en we vele weken in de kou hebben gezeten. Een gedeelte is in het zwart, mondeling afgesproken. Nu hebben we de bouwwerken stopgezet. Ze zijn niet volledig af maar we zullen anderen in dienst nemen om dit af te werken. We hebben ook de officiële factuur betaald en deze omvat alles wat er officieel aan materiaal is gebruikt, en is opgesteld na de laatste werken die hij heeft uitgevoerd. Nu zou hij nog langskomen voor zijn zwart deel, iets rond de 3000 euro, maar ik ben niet van plan dat te betalen. Wat zijn de gevolgen door het niet betalen van dit deel ? Kan hij mij iets maken ?
Groetjes
Bruno