Ik zit op het moment in het midden van een bouwproject.
De aannemer heeft het grootste deel van de werken afgewerkt maar is einde vorig jaar op een andere werk begonnen.
Onze trappen en een deel van de muren van onze binnenkoer zijn nog steeds niet afgewerkt.
(we hebben enkel een ruwbouw besteld bij deze aanemer).
We kregen echter in november vorig jaar een deelfactuur van 3000 euro. Wij hebben hierop de aannemer even gebeld en gezegd dat hij z'n geld krijgt zodra hij terug op de werf komt opdagen, kwestie van een beetje druk te zetten.
Nu kregen wij vandaag echter een brief van een deurwaarder die in deze zaak optreedt als incasso en het openstaande bedrag wil invorderen (plus interest plus 1500 euro incassokosten).
Nu heeft de aannemer sinds die laatste factuur in november geen enkel contact meer met ons gehad, we hebben ook geen herinneringsfactuur gekregen.
Uiteraard ben ik daarom ook niet akkoord om de incassokosten te betalen.
Ik wil best het openstaande saldo nog betalen en beschouw ik de zaak daarmee als afgehandeld. Ik zoek wel iemand anders om de werf af te werken.
Wat zijn de volgende stappen Kan ik zelf naar de aanemer schrijven ? Moet ik tevens het incassobureau aanschrijven ? Zou ik dit door een advocaat laten doen ?
Bedankt bij voorbaat voor de hulp