gevelbepleistering

spoak
Topic Starter

gevelbepleistering

#1 , 08 dec 2010 13:49

Beste,

In maart dit jaar tekende ik een offerte voor het bepleisteren van mijn zij en voorgevel. De afspraak was (schriftelijk) dat de werken starten half oktober. In oktober kreeg ik dan een werfleider over de vloer die me zei dat de voorbereidende werken mochten uitgevoerd worden door mij, de volgende werf die ze opstarten zou de mijne zijn. Toen heb ik de voorbereidende werken gedaan, met als gevolg dat er veel water binnenkwam en mijn bezetsel serieus beschadigd is. Ik heb een steense muur waar ik een halve steen die ervoor stond heb afgekapt.
Sindsdien beloftes, beloftes,bla bla bla. Nu staat er op papier sinds twee weken dat ze de eerste dag dat het niet vriest bij mij komen. Nu is het natuurlijk weer discussie over de temperatuur...
Dit blijft dus aanslepen.
Komt erbij dat de premie voor isolatie stopt op 31 december 2010. Ik heb wel op papier laten zetten dat de facturatie op 2010 zal gezet worden. Nu heb ik vernomen dat de betaling ook voldaan moet zijn in 2010 om recht te hebben op de premie.
Wat kan ik nu best doen? Ik weet het niet meer.
Kan ik de schade recupereren? Hem in gebreke stellen?

Wat zijn in dit eigenlijk mijn rechten? Ik vrees dat ik hem zal moeten betalen voor de werken uitgevoerd zijn, dus nu in december om de premie te ontbvangen...

bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ganapathi tantra

#2 , 08 dec 2010 14:31

U hebt waarschijnlijk alleen maar recht op een deel van de subsidie het is ook niet duidelijk welke subsidie u wil bekomen.
Bedoelt u de subsidie via de belastingaangifte ? zijnde 40 % met max van ?.......
dan kunt dus alleen maar een maximumbedrag invullen.

Verder kan u het geld overschrijven op een geblokkeerde rekening en pas vrijgeven als de werken zijn uitgevoerd.
Maar pas op !!!!!!! Vadertje staat heeft ondertussen in de smiezen gekregen dat veel misbruik wordt gemaakt van
de regelngen. Zo is er onlangs een verbod gekomen vanuit de BTW administratie om te factureren aan 6 % btw op
eerste schijf omdat men bang is dat voordeel te verliezen. Als de werken nog niet gestart zijn is men strafbaar

Maar zoals ik zei is betaling op een geblokkeerde rekening tussen uzelf en de aannemer een oplossing. Daarna op
éénvoudig verzoek van de aannemer en na goedkeuring der werken uit te betalen aan de aannemer. Op http://www.premie" onclick="window.open(this.href);return false;
zoeker.be komt je al een eind
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

spoak
Topic Starter

#3 , 08 dec 2010 15:27

idd de subsidie via belastingsaangifte.
En wat indien de aannemer de factuur niet opstuurd voor 31 december?

alvast bedankt

Reclame

ganapathi tantra

#4 , 08 dec 2010 17:53

Niets zegt dat u hoeft te wachten op de factuur om een betaling te doen.
De facturen zelf moet u pas bij uw belastinggifte toevoegen.
Natuurlijk is de datum op die factuur wel van belang maar in dit land past men overal wel een mouw aan zeker.
Natuurlijk is het wel vervelend als u met een aannemer zit die vindt dat ze dit jaar al genoeg hebben gehaald
en uw factuur (zijn zakencijfer) liever in zijn boekhouding van volgend jaar ziet mbt belastingen/marges enz.
Dat is idd een beetje het vervelende waar wij als bouwsector mee zitten. De bouwende Belg wil zijn factuur
en Meneer Aannemer heeft er dit jaar al meer dan voldoende. Het is niet altijd even makkelijk zeker omdat
men hier in Belgie opnieuw en zoals met vele zaken geen consequent subsidiebeleid met een overgangsperiode
heeft. De 6% regeling op renovatie en +5 jaar huizen voor 2011 is goedgekeurd maar zoals het er nu uitziet
ligt de rest op zijn poep. De oorzaak ligt in de Wetstraat
telefoneren telefoneren telefoneren.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Terug naar “Aanneming”