betalen aannemer na herstelling

nicolas
Topic Starter

betalen aannemer na herstelling

#1 , 23 nov 2010 15:23

In 2008 werd het dakterras van het appartementsgebouw volledig gerenoveerd met roofing. Heden 23 november 2010 bevindt zich water onder de nieuwe roofing. Vochtplekken in de slaapkamer onder het dakterras. Moet ik de aannemer na de herstelling betalen of is er een soort wettelijke waarborg? Er is voor deze werken een officiele factuur opgemaakt maar nergens kan ik iets terug vinden over een garantie.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ganapathi tantra

#2 , 23 nov 2010 15:44

is volledig in garantie. Als u zelf of iemand anders geen beschadigingen hebben toegebracht zodat er langs daar een infiltratie is dan wil dat zeggen
dat er ergens een gebrek zit in de uitgevoerde werken.
U hoeft niks te betalen dit valt onder de 10 jarige aansprakelijkheid van de uitgevoerde werken.
Laat u dus niks wijs maken. Maar maak wel een dossier op als blijkt dat de herstelling maar niet gebeurt.
Foto's nemen, brtieven sturen en als laatste een gerechtsdeurwaarder een beschrijf laten maken.
zo hebt u mocht het tot een geschil of confrontatie komen iets achter de hand. Maar ik hoop voor u
dat dit niet echt hoeft en de herstelling gebeurt op eerbaarheid van de vakman en de garanties die hij
biedt.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 nov 2010 10:57

Best geef je het ook aan bij uw verzekering. Zij kunnen u in deze helpen.
Op dakwerken is steeds een 10 jarige waarborg. (niet op herstellingen, enkel op nieuw dak)

Reclame

Terug naar “Aanneming”