We hebben 2jaar geleden een contract afgesloten met een aannemer voor het plaatsen van ramen en deuren. Net voor het bouwverlof plaatste men de profielen, enkele weken na het bouwverlof kwam dan eindelijk het glas. Bleek dat er 1 en ander niet in orde was zoals enkele ramen met de verkeerde ingewerkte verdeling, 1 van de ramen had de verkeerde kleur, ...... kortom een hele waslijst met problemen. Omdat we op dat moment de aannemer nog wel vertrouwden werd alles telefonisch besproken en alles zou wel opgelost worden.
Feit is nu dat er telkens wel 1 van de problemen werd opgelost, maar dan moesten we telkens opnieuw terugbellen voor die andere dingen.
We zijn ondertussen een jaar verder en nog steeds is niet alles opgelost, terwijl hij ondertussen wel begonnen is met het sturen van herrineringen voor de laatste schijf van 10% die dient betaald te worden na de afwerking. Terwijl nog niet alles is afgewerkt.
Logische volgende stap is een aangetekend schrijven dacht ik met een opsomming van alle nog onopgeloste gebreken en een gedetailleerde factuur want blijkt nu dat we ondertussen al een deel meer hebben betaald dan in de offerte was afgesproken(Stom, ik weet het)
Nu begint hij plots te drijgen met een expertise en advocaat, en beweert hij niet op de hoogte te zijn gesteld van de gebreken.
Hoe pak ik zoiets verder aan? Kan ik hiermee naar het vredegerecht voor verzoening? Bouwcommissie? Wat zijn mijn rechten?
Alvast bedankt voor alle hulp