hallo iedereen, ik zit hier al zeer lang met een nogal ingewikkelde en moeilijke vraag. ik ben niet echt op de hoogte van mijn rechten en gerechtigheid, daarom ik mij bij dit forum heb aangesloten.
het zit zo, schooljaar 1991/92, 2de leerjaar lagere school. ik werd bijna elke dag geslagen door mijn leerkracht (naam zal ik niet bekent maken, wegen privacy) als ik een fout maakte of een toets niet goed had gemaakt, bovendien zat hij constant tegen mij te schrewen.
het was zelfs zo erg dat ik soms veel te bang was om naar school te gaan.
sindsdien zit ik met de trauma en ben ik schuw voor alles en iedereen die nog maar naast mij een hand opsteekt.
het is tot enkele maanden geleden dat ik hem terug zag buiten mijn oude school en uiteindelijk tegen mijn ouders vertelde wat hij gedaan heeft. het is al 16 jaar dat ik met een soort van wraakzucht tegen hem zit voorwat hij mij en andere klasgenoten in de tijd toen had aangedaan. ik wil gerechtigheid, maar zelf ben ik tegen fysisch geweld.
ik had later wat opzoekwerk gedaan en vondt dat lijfstraffen in school al sinds 1949 afgeschaft en verboden.
dus het zit zo, ik weet dat de feiten hoogstwaarschijnlijk al verjaart zijn, maar is er niets van juridische stappen dat ik kan ondernemen om toch maar gerechtigheid te krijgen. niet aleen voor mij, maar voor iedereen die hij al heeft geslagen.