haan die kraait

XPke
Topic Starter

haan die kraait

#1 , 23 apr 2008 13:24

Hallo !

Sinds enige tijd zitten wij verveeld met een haan die zich meerdere malen s'nachts laat horen .
Het is de haan van de buurman , die er trouwens nog één heeft , maar zich ten opzichte van de andere zeer stil houd.

Ik heb de buurman er al over aangesproken dat de haan zich meerdere malen s'nachts laat horen , om dan vanaf 5.00 tot 6.30 onophoudelijk te kraaien .

Voor dat uur kraait de haan meerdere malen tussen 1.00 en 5.00 .

Man beweerd dat kippen binnenzitten en dat hijzelf niets hoort en dat hij zijn haan niet wegdoet of iets zal ondernemen om gekraai te stoppen

natuurlijk hoort hij niets want zijn huis staat verder van het kippenhok verwijderd dan het onze en slaapt niet naar aan de kant van zijn kippehok .
Komt nog bij dat ons slaapkamer raam nog korter staat bij het ongeîsoleerde kippenhok is

de haan kraait echt verdomd hard .

We zijn het grondig beu meerdere malen s'nachts gewekt te worden door die haan .

ook onze zoon die langs de achterkant slaapt en dus weg van het kippehok heeft er last van .

wat kan ik hier tegen doen ?

Vredegerecht gaat volgens mij niets uithalen , want als ik het goed voorheb mag of kan die niets verplichten aan de man .

Indien ik een proces aanspan , hoe gaat de uitspraak hoogstwaarschijnlijk zijn ?

Graag een reactie want ik ben ten einde raad en sta op punt die haan s'nacht te gaan vangen en hem ergens in een bos verweg te droppen of hem de kop om te draaien .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Beachcomber

#2 , 23 apr 2008 15:49

De vrederechter kan die man wel degelijk tot iets dwingen. Hij is immers een rechter in de zin van het woord, indien hij beslist dat die haan wegmoet dan zal uw buur dat moeten naleven.

Haan in wijnsaus schijnt anders ook erg lekker te zijn.

XPke
Topic Starter

#3 , 23 apr 2008 19:51

Hi hi .

Hé Beachcomber .

Toevallig geen receptje bij de hand :lol:

Ik ga nog éénmaal met haar praten.

Heeft ze er geen oor naar dan zal het dus de vrederechter worden .

Reclame

Celtino

#4 , 20 aug 2008 17:52

Hallo

We hadden de buren voor een verzoeningspoging voor de vrederechter gedaagd .

Geen resultaat behaald .

Omdat het nimmer houdbaar is met dat gekraai wensen we toch verdere stappen te nemen en zal het dus tot een rechtzaak gaan komen .

Nu lees ik dat elke advocaat wel een voorkeurmaterie heeft ( website advocaat.be ).

Ik zou dus graag en advocaat nemen die een voorkeurmaterie heeft dat betrekking heft tot ons probleem .

Enkel stel ik mij de vraag onder welke voorkeurmatterie ik voor geluidsoverlast ( hanengekraai ) het beste zoek op die website ?

Misschien Millieurecht , ...........??

Dank u !

Lex

#5 , 20 aug 2008 18:55

Misschien Millieurecht , ...........??
Huur- en eigendomsrecht.

Terug naar “Andere”