Onrechtmatige voorhechtenis, dat is de topic waar ik mijn vraag had gesteld. Maar nu met de ontsnapping van de teroriste Fehriye Erdal vraag ik het nog eens. In die andere topic kreeg ik te horen dat de onderzoeksrechter de beklaagde in voorhechtenis kan nemen indien er ernstige aanwijzing daarvoor zijn. Mijn vraag:
Was dit dan niet het geval bij Fehriye Erdal? Een internationaal geseinde teroriste komt hier in Belgi? en dat is geen ernstige aanwijzing om haar in hechtenis te nemen in afwachting van de uitspraak van de rechter?
Minister Onckelinx zegt "zij was een vrij persoon tot op de dag van de uitspraak" en "een persoon is onschuldig tot het tegendeel is bewezen". Als dat zo is waarom wordt mijn goede vriend al 4 maanden in de cel gehouden 'gewoon omdat er zo gezegd ernstige aanwijzingen zijn'?? De onderzoeksrechter heeft nog altijd geen bewijzen tegen hemn gevonden en we hebben al zijn "ernstige aanwijzingen" weerlegd met documenten en verklaringen van getuigen. Waarom laat hij hem niet vrij?
Het is overduidelijk dat er hypocrisie is in het Belgisch recht. De mensen die het recht vertegenwoordigen spreken de geschreven wetten tegen.
Ik haat die Fehriye Erdal om haar teroristische daden maar nu ben ik ook blij dat ze ontsnapt is, kan ik mijn, in de vorige topic beschreven, protest acties en soort Witte Mars tegen het Belgisch Recht weer beter voorbereiden en beargumenteren. Belgi? is een bananenrepubliek (of hoe ze dat ook juist zeggen).