Wij hebben een nieuwe woning gekocht in een volledig nieuwe wijk.
Bij de prijs van deze woning hebben wij ook betaald voor de infrastructuur. Dit voor de wegenwerken die nodig zijn in de wijk, dus onder andere ook de parkeerplaatsen. Dit staat zo in onze akte...
In totaal hebben wij één centrale parkeergelegenheid met zo'n 25 parkeerplaatsen... Nu is het zo dat maar liefst 16(!) van deze parkeerplaatsen ingenomen worden door een vrachtwagenchauffeur, die daar dus zijn vrachtwagen parkeert. Deze persoon werkt s'nachts van 22 u tot 6 u. Dus die 16 parkeerplaatsen zijn eigenlijk altijd ingenomen door hem. Op de koop toe heeft die persoon niets met de wijk te maken, hij woont in een andere wijk.
Het gevolg is dus dat de meeste geen parkeerplaats hebben en dit zorgt dus voor de nodige frustraties. Eerdere mondelinge communicatie met de chauffeur bleek vruchteloos.
Ikzelf heb mij er altijd buiten gehouden, maar deze morgen kreeg ik de vraag of ik wilde meedoen met mijn buren. Ze zijn van plan om een zaak tegen hem aan te spannen hiervoor.
Ik heb hen vermeld dat dit nog altijd een openbare parkeerplaats is, en dat we er in principe niets kunnen tegen beginnen. Behalve slechte manieren en asociaal gedrag kunnen we hem volgens mij niets verwijten. En al zeker juridisch niet. Ik stootte hiermee op nogal wat onbegrip van mijn buren, maar ik wil mij niet in een zaak mengen waarvan ik op voorhand weet dat we geen kans maken.
heb ik gelijk of zie ik iets over het hoofd?