In een handelsgeschil, werden de conclusies "zogezegd" bij middel van elektronische post (e-mail) aan mij bezorgd, daags voor de zitting.
Deze conclusies werden de dag daarop afgegeven aan de rechter door de raadsman van eiseres, nadat ik de zaal reeds had verlaten!
De rechter heeft rekening gehouden met deze conclusies en ik heb niet meer de mogelijkheid gekregen om deze conclusies te bekritiseren.
Raadsman van eisereis heeft de rechter kunnen overtuigen dat hij de e-mail zou hebben opgestuurd.
Naar mijn mening werden mijn mijn rechten van verdediging geschonden.
Moet ik nu mijn gelijk halen in Cassatie?
Is dit een inbreuk op GW art 736:
Art. 736. De partijen moeten hun stukken aan elkaar (mededelen), alvorens er gebruik van te maken; Behoudens in het geval van artikel 735, moet de eiser deze (mededeling) doen binnen acht dagen na de inleiding van de zaak; de verweerder, wanneer hij zijn conclusies overlegt. <W>
Wat wordt er bedoeld met de uitdrukking: "anders wordt de rechtspleging ambtshalve geschorst."
Er kwam een vonnis en ik moest betalen...
Was er reeds eerder rechtspraak betreffende overmaken van stukken d.m.v. e-mail.
De rechter kan mijn inziens onmogelijk oordelen of de stukken al dan niet werden doorgestuurd via e-mail.
Ik heb zelf nog steeds de conclusie van tegenpartij niet handen en ga nu zelf naar de griffie om een afschrift verzoeken.
(Moet ik mij daarvoor in zelf persoon aanmelden bij de griffie; of kan een en ander via de telefoon?)
Bedankt voor elke reactie.