Heb een vraagje ivm mijn advocaat. Ik hoop dat iemand mij raad kan geven over wat ik kan doen.
Zal het in het kort even uitleggen.
In maart 2011 heb ik een advocaat aangenomen waar ik een forfait bedrag heb betaald voor de hele procedure ( ook als ik in beroep ging ).
Alles ging goed tot enkele dagen geleden.
Het vonnis is al uitgesproken en die vonden we ok maar hij raadde mij aan om in beroep te gaan tegen de verbeurdverklaring, ik heb dan maar toegezegd.
De zitting in hoger beroep was normaal gezien op 13/12/12.
Hij had mij gezegd om nog eens bijeen te komen voor de zitting om alles nog eens door te nemen, aangezien ik niets van hem had gehoord
heb ik dan maar zelf geprobeerd hem te contacteren, op zijn gsm kreeg ik steeds te horen dat dat nummer tijdelijk buiten gebruik was.
Toen herinnerde ik mij dat de tel nr van het advocaten kantoor waarvoor hij werkt in een e-mail vermeld was
( is ondertussen van advocaten kantoor veranderd, heb ik daar ene gebeld ).
Toen ik naar dat advocaten kantoor belde kreeg ik te horen dat meester X een ongeval heeft gehad en hij mij niet zal kunnen vertegenwoordigen daar hij zeker 4 maanden werkonbekwaam zal zijn.
Ik vroeg of hij een nieuw tel nr had en ze vertelden mij dat hij een nieuw nr had maar zij deze niet konden doorgeven
daar hij momenteel werkonbekwaam is.
Er is dan een advocaat van het advocaten kantoor geweest naar de zitting vorige donderdag ( 13-12-12 ) en heb uitstel gekregen tot 7-2-12,
het probleem is nu dat mijn advocaat waaraan ik al aan betaald heb voor de volledige procedure nog steeds werk onbekwaam zal zijn en mij dus niet kan vertegenwoordigen / verdedigen.
Het kantoor heeft mij nu gemeld dat ik €750 moet betalen of zijn niets zullen doen.
De vraag is nu: Moet mijn advocaat niet voor een vervanger zorgen ??
Heb tenslotte alles al betaal... waarom zou ik opnieuw moeten betalen..???? pfff
Alvast bedankt en hopelijk kan er iemand mij een beetje raad geven.
Dit is een mail dat ik van het advocaten kantoor heb ontvangen .
Code: Selecteer alles
Geachte Heer F,
Voor de goede orde bevestig ik U in deze dat mijn kantoor :
- Is aangesteld tot opvolging der dossiers van mr. X, waaronder dus ook Uw dossier,
- voor U donderdag 13 december jl. om 11.00 uur is verschenen voor de 13de kamer in het Hof van Beroep te Antwerpen (procedure hoger beroep contra de verbeurdverklaring).
Om reden dat het voor mijn kantoor absoluut onmogelijk was deze zaak tijdig in staat te stellen , hebben wij het Hof om een uitstel verzocht.
Het Hof heeft ons verzoek aanvaard en zodanig is de zaak voor behandeling ten gronde / pleidooien verdaagd naar de zitting van 07 februari 2013 om 11.00 uur opnieuw voor de 13de kamer in het Hof van Beroep te Antwerpen.
U dient alsdan in ieder geval persoonlijk aanwezig te zijn.
Voor wat betreft de betaling van onze tussenkomsten moet ik U melden dat deze gevraagde verdediging in graad van beroep contra de in eerste aanleg uitgesproken verbeurdverklaringen onder geen beding kan resorteren , gedekt zijn door het forfaitbedrag van € x.xxx,xx dat Uw ouders voor U in datum van 31.03.2012 betaald is geworden aan Mr. X
Het betreft hier hoger beroep contra de verbeurdverklaringen, hetgeen anders is dan de strafverdediging in eerste aanleg en beroep voor wat betreft de U strafrechtelijk ten laste gelegde feiten.
Het is zodanig dat ik U bericht dat ik bereid ben Uw verdediging ter zitting d.d. 07.02.2013 waar te nemen,
mits ik uiterlijk en voor 01 januari 2013 van U ontvang mits storting op mijn kantoorrekening nr. BExx xxxx xxxx xx74 de som van € 750,00 en dit ten titel van provisie op mijn staat van kosten en ereloon.
Mijn staat zal betreffen de kosten van verplaatsing (km’s), vacaties (tijd), briefwisseling en ereloon alles aan uurloon der gepresteerde tussenkomsten.
Bij gebreke aan betaling zoals bij deze gevraagd zal ik inzake voor U niet verder optreden en zult U mij wel willen laten weten aan welke raadsman / advocaat ik Uw dossier dien over te dragen.
Met oprechte hoogachting,