buurvrouw gooit afval over omheining

Frikke
Topic Starter

buurvrouw gooit afval over omheining

#1 , 08 aug 2012 14:51

Ik heb de buurvrouw van hiernaast al enkele malen betrapt met het over de omheining gooien van tuinafval bij haar achterburen .
Ik heb dit ook al eens een keer op film vastgelegd omdat ik vind dat dit echt niet kan .
De reden hiervoor is dat ze zelf niet kan hebben dat er een blad van een boom in haar tuin ligt .
Haar tuin ligt er piccobello bij , maar ze haalt wel de pretentie om groenafval over de omheining van de buren te gooien .
En dit nota béne terwijl er vlak naast haar een braakliggend stuk grond ligt waar ze dit eventueel wel op zou kunnen gooien .
Ik heb haar ook al betrapt dat ze dit ook doet met bladeren van de bomen , en dit gooit ze dan bij haar naaste buren over de draad .
Ze doet dit zeer bewust want vaak kijkt ze eerst of er niemand is die dit kan zien .
Wij hebben vroeger ook al enkel malen last gehad met haar .

Ik twijfel een beetje of ik dit aan de buren ga melden of niet .

Maar kan dit eigenlijk aanzien worden als sluikstorten ?

Kunnen beelden van opname eventueel dienen als bewijs ?

Misschien kan ze hiervoor een GAS sanctie krijgen ??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sheepie

#2 , 08 aug 2012 14:58

Ja, dit wordt ook aanzien als sluikstorten... en is dus bijgevolg strafbaar.
Of je de camerabeelden kunt gebruiken weet ik niet... kan een schending zijn van de privacy (ben dit niet zeker)...

Lightning

#3 , 08 aug 2012 15:05

Om de buurvrouw te mogen filmen hebt U haar toestemming nodig. Beelden die U stiekem van haar gedraaid hebt zijn dus niet bruikbaar.

Reclame

Frikke
Topic Starter

#4 , 08 aug 2012 21:32

Ik ga de beelden wissen en hier niets van tegen de buren vertellen die het slachtoffer zijn van de sluikstorpraktijken van die andere buurvrouw .
Ik ga de slachtoffers van haar wel aanspreken en desnoods de plaats tonen waar ze haar tuinafval over de draad kiepert .

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 aug 2012 13:01

Is het tuinafval van haar EIGEN planten die ze over de omheining gooit? Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat de achteburen bomen staan hebben en dat de baladeren van die bomen in haar tuin terechtkomen, en dat ze deze dan opruimt en terug bij de buren gooit (zoiets van: "Het zijn jullie bladeren, trek er jullie plan mee!").
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Lightning

#6 , 23 aug 2012 13:07

Wat doet dat ertoe?
Ook de afgevallen bladeren van de boom uit de buur zijn tuin mag je niet teruggooien. Het worden jouw bladeren van zodra ze op de grond vallen.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#7 , 23 aug 2012 13:17

Wat doet dat ertoe?
Ook de afgevallen bladeren van de boom uit de buur zijn tuin mag je niet teruggooien. Het worden jouw bladeren van zodra ze op de grond vallen.
Als de boom te dicht bij de omheining staat... Mijn schoonvader werkte als politie-inspecteur voor mileuzaken en dat soort dingen en heeft dikwijls burenruzies opgelost in de zin van:

- Buur 1: Zijn twee bomen staan veel te dicht bij mijn omheining.
- Agent: Da's waar. Hij zou ze moeten uit doen.
- Buur 1: Dank u!
- Agent: maar uw tuinhuis staat ook te dicht bij de omheining. Dit zal je dan ook moeten weg doen.
- Buur 1: Oh...
- Agent: of we laten het zo en spreken er niet meer over.
- Buur 1: Goh ja, laat het ons daar op houden.

Zaak opgelost.

Wat ik maar wil zeggen: als de bomen van de overbuur te dicht bij de tuin van de buurvrouw staan, heeft zij misschien wel met de overburen afgesproken dat ze het zo laten, op voorwaarde dat zij de bladeren terug in hun tuin mag gooien.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”