Ik heb twee brieven ontvangen dat ik binnenkort mag verschijnen voor de raadkamer om door verwezen te worden naar een kamer met drie rechters.
Voor de mensen die mij nog niet kennen het gaat over twee drugsdossiers.
In 2009 voor 120 hennepplantjes In 2010 voor een paar plantjes.
Het is in handen van twee onderzoeksrechters maar het komt beide dezelfde dag voor, dus men wilt deze dossiers samenvoegen.
Wat ik niet graag heb, omdat het over twee apparte dossiers gaat.
Kan ik vragen om de dossiers niet samen te voegen?
Mijn zienswijze:
(graag opmerkingen geen belachelijke aub)
In beide dossiers verzet ik mij tegen de voorverwijzing.
Ik vraag daartegen al mijn in beslag genomen goederen terug omdat in beide dossiers de huiszoeking onterecht zijn. Beide dossiers zijn volledig gebouwd op de huiszoeking en dus zonder deze is er niets om mij te vervolgen.
1. Geldigheid van de huiszoeking
Wat de problematiek van de huiszoeking op 23/12/2009 betreft, stel ik vast dat het door Onderzoeksrechter Dhondt op 22/12/2009 afgeleverde huiszoekingsbevel in zeer algemene bewoordingen omschreven is.
Zo wordt gesproken van “…alle goederen en stukken die wijzen op de betrokkenheid bij het plegen van het misdrijf:…”.
Volgens vaststaande rechtspraak moet een huiszoekingsbevel ‘met redenen omkleed zijn’ (= gemotiveerd zijn) en moet het o.m. het voorwerp van de huiszoeking vermelden.
In de rechtspraak werd reeds (recent nog) geoordeeld dat algemene typeformules onvolledig en zelfs onbetekenend zijn, aangezien de betrokkene op deze manier immers de uitvoeringen en de wettigheid van de maatregel niet heeft kunnen controleren.
2. Het vooronderzoek
Er word vastgesteld dat mijn rolluiken gesloten zijn (het is putje winter, de ramen in de woning zijn enkele beglazing, rot, sommige defect, lawaai en zijn dus reeds jaren dicht), dat er licht brand op mijn zolder, (gewoon licht omdat ik mijn zolder aan het isoleren ben)
een buisje dat men ziet in een raam (een losse buis blijkt achteraf), en nog reeks onduidelijke waarnemingen. Uit niets van deze waarnemeningen duiden op een hennepplantage.
Het huiszoekingbevel naast dat het ongeldig is ook veel te licht werd gegeven.
3. In het tweede dossier werd illegale opnames gemaakt van mijn elektriciteitsmeter, om deze te noteren moet men een huiszoekingbevel hebben, en dat hadden de rechercheurs niet.
4. Ook nog in het tweede dossier is slechts een plantje uitgebloeid gevonden en een paar kleine plantjes. Dit is zelfs geen misdrijf, ik kweek een plantje voor eigen gebruik wat toegelaten is.
Ik ken de raadkamer in Oudenaarde en de voorzitter gaat mijn argumenten niet volgen, niet omdat het misschien wel rechtgeldig is maar omdat hij het OM gelijk zal geven.
Als de voorzitter blijk geeft van vooringenoomheid kan men deze wraken? En vragen om naar een ander arrondissement te mogen.
Is er cassatie mogelijk na beslissing KI?
Waar kan meer info vinden over deze procedure voor de raadkamer?
In procesrecht?