verwijzing door de raadkamer

jpc6000
Topic Starter

verwijzing door de raadkamer

#1 , 28 feb 2012 07:13

Ik heb twee brieven ontvangen dat ik binnenkort mag verschijnen voor de raadkamer om door verwezen te worden naar een kamer met drie rechters.

Voor de mensen die mij nog niet kennen het gaat over twee drugsdossiers.
In 2009 voor 120 hennepplantjes In 2010 voor een paar plantjes.
Het is in handen van twee onderzoeksrechters maar het komt beide dezelfde dag voor, dus men wilt deze dossiers samenvoegen.
Wat ik niet graag heb, omdat het over twee apparte dossiers gaat.
Kan ik vragen om de dossiers niet samen te voegen?

Mijn zienswijze:
(graag opmerkingen geen belachelijke aub)

In beide dossiers verzet ik mij tegen de voorverwijzing.
Ik vraag daartegen al mijn in beslag genomen goederen terug omdat in beide dossiers de huiszoeking onterecht zijn. Beide dossiers zijn volledig gebouwd op de huiszoeking en dus zonder deze is er niets om mij te vervolgen.

1. Geldigheid van de huiszoeking
Wat de problematiek van de huiszoeking op 23/12/2009 betreft, stel ik vast dat het door Onderzoeksrechter Dhondt op 22/12/2009 afgeleverde huiszoekingsbevel in zeer algemene bewoordingen omschreven is.
Zo wordt gesproken van “…alle goederen en stukken die wijzen op de betrokkenheid bij het plegen van het misdrijf:…”.
Volgens vaststaande rechtspraak moet een huiszoekingsbevel ‘met redenen omkleed zijn’ (= gemotiveerd zijn) en moet het o.m. het voorwerp van de huiszoeking vermelden.
In de rechtspraak werd reeds (recent nog) geoordeeld dat algemene typeformules onvolledig en zelfs onbetekenend zijn, aangezien de betrokkene op deze manier immers de uitvoeringen en de wettigheid van de maatregel niet heeft kunnen controleren.

2. Het vooronderzoek
Er word vastgesteld dat mijn rolluiken gesloten zijn (het is putje winter, de ramen in de woning zijn enkele beglazing, rot, sommige defect, lawaai en zijn dus reeds jaren dicht), dat er licht brand op mijn zolder, (gewoon licht omdat ik mijn zolder aan het isoleren ben)
een buisje dat men ziet in een raam (een losse buis blijkt achteraf), en nog reeks onduidelijke waarnemingen. Uit niets van deze waarnemeningen duiden op een hennepplantage.
Het huiszoekingbevel naast dat het ongeldig is ook veel te licht werd gegeven.

3. In het tweede dossier werd illegale opnames gemaakt van mijn elektriciteitsmeter, om deze te noteren moet men een huiszoekingbevel hebben, en dat hadden de rechercheurs niet.
4. Ook nog in het tweede dossier is slechts een plantje uitgebloeid gevonden en een paar kleine plantjes. Dit is zelfs geen misdrijf, ik kweek een plantje voor eigen gebruik wat toegelaten is.

Ik ken de raadkamer in Oudenaarde en de voorzitter gaat mijn argumenten niet volgen, niet omdat het misschien wel rechtgeldig is maar omdat hij het OM gelijk zal geven.
Als de voorzitter blijk geeft van vooringenoomheid kan men deze wraken? En vragen om naar een ander arrondissement te mogen.
Is er cassatie mogelijk na beslissing KI?

Waar kan meer info vinden over deze procedure voor de raadkamer?
In procesrecht?
Laatst gewijzigd door jpc6000 op 29 feb 2012 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Het eerste misbruik van recht is het voorrecht

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jpc6000
Topic Starter

#2 , 28 feb 2012 10:29

ik vecht ook de volledige drugswet aan om reden dat deze indruist tegen de mensenrechten en de anti-discriminatiewetgeving
dat laatste en misschien ook het eerste is een vraag voor het grondwettelijke hof, moet dit in deze procedure reeds gevraagd worden?

Ook dezelfde vraag het hof voor de rechten van de mens is pas aan de beurt na de beroepsprocedure en cassatie?

jpc6000
Topic Starter

#3 , 05 mar 2012 12:28

cannabis geeft ook nog veel medicinale voordelen
zowel lichamelijke als psychische
:P
de mens ontzeggen van medicijnen voor zijn algehele gezondheid is dat niet een misdrijf? :?:

Er is dus nog veel te zeggen over de drugswet.

Is er niemand die kan antwoorden op de juridische vragen?

Reclame

Kingfisher

#4 , 28 mar 2012 12:42

U heeft een raadsman nodig, geen forum.

(in 2009 gepakt worden met 120 plantjes, en dan uw les nog niet geleerd hebben. Hoeveel keer kunt ge uw vingers aan een stoof verbranden eer ge beseft dat ze heet is?!? Sorry, kon het niet laten).

krisje1973

#5 , 28 mar 2012 13:43

Medicijnen? Cannabis kan nog steeds niet legaal zelf geteeld worden.

Zoek inderdaad een goede advocaat die werk maakt van de door u aangehaalde procedurefouten.

Geduldig Zieltje

#6 , 28 mar 2012 14:21

Ik raad jou aan om zo snel mogelijk een advocaat te nemen, en geen pro deo advocaat. Indien je er staat zonder raadsman zal de kans nihil zijn dat je u hieruit kunt spreken i.v.m. procedurefouten, bewijzen of niet. En de wet aanvechten, begin er zelfs niet aan je bent daar om uzelf uit de nesten te werken of toch om zo een min mogelijke straf op te lopen zo doende gaan ze jou hier onrechtstreeks voor aanpakken. Geen enkele politieker dat voorstander is van legalisatie heeft tot heden succes geboekt.
Je kunt beter wat minder blowen en met je voeten terug op aarde komen dat je de realiteit wat voelt en begint te beseffen waarmee je bezig bent. I.p.v. in uw vicieuze cirkel te blijven steken.

Ik hoop in iedere geval dat dit een lesje voor je mag zijn en dat je u op dit domein niet meer begeeft. Zo niet mag je u eens goed verbranden want hoe onschadelijk je denkt dat dit mag zijn, als je eerlijk naar jezelf kijkt weet je goed genoeg dat dit niet zo is.
Check de informatie van je bronnen na voor je iets toepast.

jpc6000
Topic Starter

#7 , 09 apr 2012 09:44

Medicijnen? Cannabis kan nog steeds niet legaal zelf geteeld worden.

Zoek inderdaad een goede advocaat die werk maakt van de door u aangehaalde procedurefouten.
Ik heb een goede advocate. En de procedure fouten zijn voor de raadkamer gebracht. Uitspraak binnen een maand.

jpc6000
Topic Starter

#8 , 09 apr 2012 10:31

Ik raad jou aan om zo snel mogelijk een advocaat te nemen, en geen pro deo advocaat. Indien je er staat zonder raadsman zal de kans nihil zijn dat je u hieruit kunt spreken i.v.m. procedurefouten, bewijzen of niet. En de wet aanvechten, begin er zelfs niet aan je bent daar om uzelf uit de nesten te werken of toch om zo een min mogelijke straf op te lopen zo doende gaan ze jou hier onrechtstreeks voor aanpakken. Geen enkele politieker dat voorstander is van legalisatie heeft tot heden succes geboekt.
Je kunt beter wat minder blowen en met je voeten terug op aarde komen dat je de realiteit wat voelt en begint te beseffen waarmee je bezig bent. I.p.v. in uw vicieuze cirkel te blijven steken.

Ik hoop in iedere geval dat dit een lesje voor je mag zijn en dat je u op dit domein niet meer begeeft. Zo niet mag je u eens goed verbranden want hoe onschadelijk je denkt dat dit mag zijn, als je eerlijk naar jezelf kijkt weet je goed genoeg dat dit niet zo is.
Waarom zou een pro deo advocate niet goed zijn? Vooroordelen. Ik heb al bekende advocaten horen idiote dingen vertellen voor de rechters dus iedereen kan fouten maken. Trouwens dat ik niet goed kan spreken en mij alleen verdedigen voor de rechter dat geloof ik ook niet. Ik lig reeds een goede 10 jaar met gerecht in de clinch en weet ondertussentijds wat ik moet vertellen en wat niet. Ik heb trouwens ook niets te verbergen, ik ben 100% zeker dat deze wereldwijde drugs heksenjacht fout is. Dat er miljoenen mensen daardoor lijden.

Een slechte wet aanvechten, direkt en zonder scrupules. Wanneer ik in beroep gegaan ben tegen vonissen, heb ik steeds minder straf gekregen dus ik zou niet weten waarom dit nu niet zou doen. Binnen ik schat +10 jaar dat het dossier als ik niet zou winnen natuurlijk uitgeput is. Ik denk niet dat men mij dan nog zal opsluiten. Met de stijgende gevangenis populatie en blijvende economische crisis. Zullen de gevangenissen in Belgie wel steeds overvol blijven, en niemand wil ook een gevangenis is zijn achtertuin.

Dat er nog geen enkele politieke voorstander succes geboekt geeft kan ik niet zo zeggen, in USA is cannabis als medicijn in reeds 11 staten toegelaten. Miljoenen americanen maken daar gebruik van. In Spanje, Portugal, Denemarken, Zwitserland en Nederland is cannabis min of meer gedoogd.
Kwestie van tijd dat het gelegaliseerd word. Als Belgen slim willen zijn zouden ze beter zelf telen want momenteel vloeit al het geld voor cannabis naar Nederland. En zelfs in Belgie hebben de Nederlanders de handel in handen. BTW en taksen op cannabis kan heel wat geld opbrengen. Dat kan gebruikt worden voor opvang en begeleiding van drugsmisbruik. Voornamelijk alcohol dat ook de meest gevaarlijke is.

En ja, ik kan stoppen met vaporiseren, ik ben niet verslaafd, maar waarom zou ik? Ik voel er mij goed bij, heb geen lichaamlijke noch geestelijke klachten. Ik gebruik ook soms dagen geen cannabis zonder probleem. Drugs zijn (meeste zijn natuurlijke) medicijnen voor lichaam en geest mits men ze op een goede manier gebruikt.

Tja de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat u van drugs niets afweet, buiten misschien (ver)zuipen. Er sterft een veelvoud aan mensen door legale drugs (tabak en alcohol) dan aan de illegale! :idea:

jpc6000
Topic Starter

#9 , 09 apr 2012 10:45

U heeft een raadsman nodig, geen forum.

(in 2009 gepakt worden met 120 plantjes, en dan uw les nog niet geleerd hebben. Hoeveel keer kunt ge uw vingers aan een stoof verbranden eer ge beseft dat ze heet is?!? Sorry, kon het niet laten).

Ik heb een goede raadsman. Maar probleem met mijn advocate is dat ze niet veel antwoord op mijn vragen. Dit was met de meeste advocaten allemaal hetzefde probleem, en dit is waarschijnlijk de meest gehoorde klacht over advocaten.

Ik denk niet dat een stoof en cannabis veel met elkaar te maken hebben. "Kon het ook niet laten" :lol:

Eddy009

#10 , 22 apr 2012 10:47

... waarna deze 'discussie' kan worden gesloten ...

Terug naar “Andere”