inzageverzoek dossier ligt niet ter inzage

jpc6000
Topic Starter

inzageverzoek dossier ligt niet ter inzage

#1 , 15 okt 2011 02:05

Ik heb inzage gevraagd in mijn strafgerechtelijk dossier, het dossier ligt ter inzage bij de griffie gedurende 10 dagen.Vandaag kon in het inzien wanneer ik het dossier opvraag ligt het er niet ook niet bij de onderzoeksrechter, het zou in Gent op de KI liggen. Dus ik kan het niet inzien.
Wat kan ertegen doen welke zijn de strafgerechtelijke procedures. Moet ik dit door een deurwaarde laten vastellen.
Waar vind ik informatie in het strafwetboek daarover.
Het eerste misbruik van recht is het voorrecht

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 okt 2011 12:25

Misschien nog wat meer WIET pakken?

Vandebos

#3 , 15 okt 2011 13:17

Gelieve de antwoorden ter zake te houden.:Vandebos

Reclame

Franciscus

#4 , 15 okt 2011 13:46

Ik denk nergens ....eerder strafprocesrecht.
Staat dat zwart op wit dat het op plaats X ter inzage zou zijn?
Wat zegt uw advocaat.
Waarom bij de KI te Gent. Dus een beroep tegen een bepaalde beslissing.

jpc6000
Topic Starter

#5 , 16 okt 2011 00:15

Ik denk nergens ....eerder strafprocesrecht.
Staat dat zwart op wit dat het op plaats X ter inzage zou zijn?
Wat zegt uw advocaat.
Waarom bij de KI te Gent. Dus een beroep tegen een bepaalde beslissing.
Het staat zwart op wit door onderzoeksrechter haar beslissing.
Aangezien ik nog steeds geen advocaat heb ondanks mijn twee jaren zoeken kan ik daarop niet beroepen, en advocaten ontwijken steeds antwoorden op mijn vragen.
Pro-deos antwoorden totaal niet op mijn juridische vragen, ze bekijken zelf het dossier niet. Alleen naar de rechtbank gaan ze voor hun puntjes te verdienen.
En de andere betalende advocaten daar heb ik reeds duizenden euros aan uit gegeven en antwoorden ietsje meer maar onvoldoende om daar al mijn geld aan uit te geven. 700 euro per maand voor slechte info dat is het niet waard.
Het dossier ligt bij de KI wegens een quater 61 en die werd afgekeurd door de onderzoeksrechter en waar ik tegen beroep heb aangetekend.
Maar dit is in het verleden ook nog gebeurd en dan kreeg ik een copy van mijn dossier.
Maar ik denk dat ze de copy niet hebben bijgewerkt tot vandaag vandaar dat de griffie zegt van niets te weten over de kopij.
Welke zijn de consequenties wanneer ik geen inzage kan bekomen.
Waar kan ik daarover info vinden, het strafprocesrecht heb ik nog niet volledig doornomen en de index is summier en daar kan ik het niet terug vinden.

Franciscus

#6 , 16 okt 2011 13:34

Dossier ter inzake griffie onderzoeksrechter? Maar ondertussen naar KI... en daar beslissing of nog niet.
Ligt het dan niet bij de KI..... en dat is toch makkelijk te vragen?

jpc6000
Topic Starter

#7 , 16 okt 2011 14:23

Het gaat om een verzoekschrift tot vrijgave van inbeslag genomen goederen door de onderzoeksrechter. Daarvoor is mijn dossier naar de KIB.
Het duurt zowat 3 maanden voor het voorkomt. Zoals ik reeds schreef het dossier ligt op de KIB maar of ik daar mijn dossier kan inzien dat weet ik niet. In elk geval bel ik maandag naar de griffie van de KIB om te vragen of ik het daar kan inzien. Maar als dit niet is, wat kan ik doen?
Nog eens gezocht in het wetboek van strafvordering maar welke de consequenties zijn bij het niet kunnen inzien van uw dossier vind ik niet terug.
:|

Terug naar “Andere”