geseind staan

stefan1981
Topic Starter

geseind staan

#1 , 25 sep 2011 16:19

hey ik had een paar vragen waar er mss wel mensen hier zijn die mij kunnen helpen ik ben failliet verklaart met men eenmanszaak in belgie en voor het vonnis naar het buiteland vertrokken om een nieuwe start te maken enkel staan er in belgie nog schulden bij de bank en de btw open nu aangezien men familie nog in belgie woont begint het wel een beetje te knagen na een jaar ook en word de zin om op visite te gaan bij hun steeds groter enkel stel ik me de vraag of er een manier is om te weten te komen of ik internationaal geseind sta omdat ik uit de caraieben kom kom ik europa binnen via nederland ik weet echter ik weet echter ook niet of je voor deze dingen internationaal geseind word of je ergere dingen moet doen daarvoor denk wel dat nu met dat europa er toch wwel meer communicatie is tussen justitie ,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 sep 2011 16:50

Hoofdletters en leestekens waren een mooie uitvinding, totdat jij besloot er geen gebruik van te maken. Alleen hiervoor al zou je geseind moeten staan. :lol: :lol: :lol:

denlowie

#3 , 25 sep 2011 17:58

De grootste fout is dat je gevlucht bent, en zeker geseind staat !
Was je hier gebleven en mee gewerkt met de curator dan was je mischien zelfs verschoonbaar verklaart geweest, en had je nu geen problemen meer !

Moest je faling nog niet gesloten zijn, dan zou ik toch contact opnemen met de curator, wie weet komt het dan toch nog goed.

En vergeet niet dat er nog geen enkel gefailleerde opgegeten is door zijn curator.

Die mensen kunnen je zeker helpen !! http://www.tussenstap.be
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Franciscus

#4 , 25 sep 2011 18:16

Spoor curator op en neem contact met hem op, je kan dat doen via een advocaat.

Gebruiker21

#5 , 25 okt 2011 15:57

ik ben failliet verklaart met men eenmanszaak in belgie en voor het vonnis naar het buiteland vertrokken om een nieuwe start te maken
Zo noem jij dat? "Een nieuwe start maken"? Ik zou dit eerder noemen: "Uw verantwoordelijkheid ontlopen en vluchten van uw problemen."

Er ooit aan gedacht hoe uw schuldeisers zich voelen? Beetje egoïstische houding, hoor. Ben je ook zeker dat het geen frauduleus failliesement betreft? Als je failliet gaat, maar toch genoeg middelen hebt om naar de carraiben te verhuizen en daar te leven, ben je er toch niet "onbemiddelt" uitgekomen, niet?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

ganapathi tantra

#6 , 28 okt 2011 21:19

beste Lowie,

ik denk niet dat Tussenstap bedoelt is om dergelijek problemen op te lossen.
Ik kan TS ergens begrijpen dat hij destijds de vlucht genomen heeft maar als hij nu wil rekenen op clemnetie dan zal hij/zij
in de eerste plaats zijn fouten moeten toegeven, verantwoordelijkheid nemen en de gevolgen ervan dragen.
Tussenstap is bedoelt voor hen te helpen die echt een nieuwe start willen maken en hun verantwoordelijkheid niet willen
ontlopen. Tussenstap is sentimenteel uitgedrukt pure liefdadigheid . De mensen er achter menen het echter bloedserieus en
nemen de zaken zeer ernstig. Dit is hier geen zelfhulpgroepje dat uit de grond werd gestampt maar een zeer duidelijke doelgerichte
struktuur binnen de schoot van Unizo zelfstandigen organisatie te Brussel. Hun werking wordt trouwens door verschillende strukturen
ondersteund zoals Europa.

Mag ik dan toch vermelden dat net dit soort acties de beeldvorming die er is over gefaillieerden zeker geen goed doet in tegendeel.
85 % van de faillissementen hebben velerlei andere oorzaken dan fraude. Ik zeg niet dat TS zijn faillissement het gevolg is van
fraude maar hij/zij proobeert zich nu wel al een tijd lang te ontrekken aan zijn verantwoordelijkheid . En dat is een doorn in het oog
van de vele ondernemers die door familiale kwesties, ziekte, ea in hun blootje komen te staan en desondaks alles terug de energie vinden
of willen vinden om terug deel te nemen en zich te geven aan de gemeenschap die hen als we eerlijk zijn laat vallen als ze even kopje
ondergaan of da tnu aan henzelf ligt of omstandigheden.

In Amerika wordt een faling bekeken als een les om uit te leren. Hier snapt de gemeenschap het nog altijd niet en in 95 % van de gevallen
zit men alleen met een beledigend of belerende vingertje te wijzen.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Terug naar “Andere”