Verkeersagressie / aanrijding

Drone
Topic Starter

Verkeersagressie / aanrijding

#1 , 31 mar 2025 20:29

Beste forumleden,

afgelopen zaterdag moet er een "discussie" ontstaan zijn voor het appartementsgebouw waar ik woon waarbij deze volledig ontspoort moet zijn met volgend resultaat;

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250329_95030626

Afbeelding

hoewel ik "slechts" huurder ben en de schade uiteindelijk hersteld zal worden via de verzekering is er toch enige last naar mij als huurder toe.

de ingang is afgemaakt met houten platen door de brandweer, er zit provisoir wel een deur in, maar dit is alleen bedoeld voor mijn onderbuur die komende weken in een rolstoel zit door een operatie.

alle andere bewoners moeten het gebouw (te voet) verlaten via de garage(poort) en de steile op/afrit (+/- hoek van 45 graden) met het nodige risico van dien.

brieven/pakjes laten leveren is problematisch, de brievenbus is rap rap opgelapt maar of deze het zal volhouden is nog maar de vraag, pakjes laten leveren is al helemaal onmogelijk daar niemand de "voordeur" via de "buzzer" van de parlofoon kan opendoen (helft van de bewoners zijn gepensioneerde die meestal thuis zijn)

brieven/pakjes kan ik wel door laten sturen of laten bijhouden op het postkantoor, maar dit is een kost die ik dan moet betalen (voorschieten)

de vraag is dan ook of ik als huurder mij in deze als burgerlijke partij (?) kan opstellen en bij wie/waar dit dan juist moet gebeuren voor de overlast vergoed te laten krijgen.

Thomas_A
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 apr 2025 07:32

Via de garage buiten gaan en een parlofoon die een paar weken niet werkt lijken me nu niet direct zaken die je als schade kan omschrijven.

Reclame

Terug naar “Andere”