Beste,
Volgende situatie overkwam ons vandaag: we dienden een bestelling te gaan ophalen bij een winkel.
We parkeren de wagen een parkeerplaats in de winkelstraat, vlak voor de betaalautomaat. Voor het verlaten van de wagen starten we een parkeersessie met de 4411-app. De geschiedenis van de app geeft aan dat de sessie gestart wordt om 15:22.
11 minuten later keren we terug naar de wagen om daar een parkeerretributie aan te treffen op de voorruit. Tijdstip op het ticket is 15:19.
Stellen wij ons de vraag hoe een parkeerwachter drie minuten vóór aankomst een retributie kan uitschrijven en er dan niet in slaagt om die voor 15:22 op de voorruit te leggen. Lijkt alsof één van beide partijen (4411/parkeerwachter) werkt met een toestel dat niet tijd-gevalideerd is.
Terwijl de boete niet echt het probleem is, stellen we ons wel vragen bij deze situatie. Als je 3 minuten voor aankomst beboet wordt, wanneer start je dan je parkeersessie in 4411 of wanneer krijg je dan de tijd om een parkeerticket te gaan kopen en achter de ruit te leggen?
Het spreekt voor zich dat deze situatie bij zowel de parkeerdienst, 4411 als bij de gemeente werd aangekaart. Als het geen technische tekortkoming is (juiste tijd) is dit wat ons betreft oplichting waar we geenszins mee akkoord kunnen gaan.
Hoe zien jullie dit ?