mijn vriend heeft 8 maanden in voorhechtenis in de gevangenis van hasselt gezeten op verdenking van aanrandeing van de eerbaarheid en verkrachting op minderjarigen, ook zijn vader die de eigenlijke dader is is beschuldigd
mijn vriend heeft dus onschuldig in de gevangenis gezeten voor een periode van 8 maanden, en nadien door de raadkamer 9 maanden in een psychiatrische instelling,
nu is enkele weken geleden de uitspraak geweest dat hij inschuldig is, en dat zijn vader verder beschuldigd word,
mijn vriend is namelijk zelf jarenlang slachtoffer geweest , waar ook een zaak tegen zijn vader loopt.
bewijzen zijn er genoeg geleverd van zijn onschuld,
nu is mijn vraag, kan mijn vriend schadevergoedingen eisen, en eerherstel of naamherstel.
hij lijd er erg onder dat hij hier waar wij wonen over de wekelijkse markt heen moest lopen met de handboeien aan,
en al die mensen die de valse verklaringen hebben afgelegd kunnen we van hun ook een schadevergoeding eisen?
we zijn thans toch van plan hier weg te gaan en te verhuize, omdat mijn vriend denkt dat hij door zijn geaardheid dat allamaal ten laste heeft gekregen, het is duidelijk dat de mensen die hem beschuldigden het niet kunnen accepteren dat hij homo is.
ik kan ook niet meer met hem ergens op een terrasje gaan zitten of zo , hier waar wij nu wonen.
en wat zouden ongeveer de vergoedingen kunnen zijn dioe ze uitbetalen,