Hallo,
2,5 à 3 jaar geleden is mijn vriend geflitst met onze huurauto op Ibiza, tweemaal op dezelfde plek zelfs...
Hij heeft een hele tijd nadien de boetes doorgestuurd gekregen van het verhuurbedrijf met een verzoek tot betaling, maar hij heeft deze uiteindelijk nooit betaald. (toen al zeer tegen mijn zin!)
We zijn ondertussen alweer enkele keren in Spanje geweest, enkele malen met het vliegtuig en eenmaal met MIJN auto en hij heeft er toen niks over te horen gekregen (we zijn uiteraard ook niet echt gecontroleerd + ik werd nergens vermeld in het huurcontract van de auto).
Het probleem is nu echter dat we een baby gekregen hebben en dus over een goede maand weer vertrekken naar Spanje met ZIJN auto deze keer omdat die veel groter is.
Waaraan mogen we ons verwachten? Zou het kunnen dat mijn vriend via de nummerplaat op zijn naam geseind staat (ook al is hij geflitst met een huurauto)? De twee boetes bedroegen elk 100 euro, indien het bedrag opgelopen is, waaraan kunnen we ons dan ongeveer verwachten stel dat we toch moeten betalen? Of kunnen we gerust zijn en zijn deze verjaard/geseponeerd omdat we eigenlijk nooit een ‘officiële’ boete gekregen hebben, enkel eenmaal een doorgestuurde versie van het verhuurbedrijf én het uiteindelijk ook al bijna 3 jaar geleden is (september/oktober 2018)?
Alvast bedankt!