ONGEDEKTE CHEQUES

NADIAGERT
Topic Starter

ONGEDEKTE CHEQUES

#1 , 25 okt 2008 20:45

HELP
In 2005 werd ik slachtoffer van een oplichting, de manager die ik aanstelde in de zaak in Sint-Pieters-Leeuw bleek samen te werken met een meesteroplichter Raes L.
In januari schrijf ik 4 cheques uit voor de huur van de maanden jan. feb. ma. apr. en overhandig die aan F. hij regelt de huur met de eigenaar door middel van cheques. 2 cheques werden geind, 2 werden bijgehouden tot F zeker wist dat de oplichting compleet was en we totaal aan de grond zaten.
De cheques werden natuurlijk geweigerd.
Ik dien klacht in tegen deze personen en wacht nog steeds op resultaat, ik heb namen adressen enz. doorgegeven, maar het parket van Brussel weet deze personen blijkbaar niet te vinden.

Nu dient F. klacht tegen mij persoonlijk in, de cheques zijn uitgeschreven door de NV. (inmiddels failliet)
Ik dien ook klacht in bij het ministerie van economische zaken, ook zij hebben hun dossier overgemaakt aan het parket van Brussel, blij dat ze nu zoveel gegevens hadden want ze probeerden de bende reeds jaren op een fout te betrappen, en die was volgens hun nu wel gemaakt.

Het gaat hier niet over een paar honderden euros, maar over verschillende honderdduizende euro's. Ik weet dat ik nooit enige vorm van vergoeding zal krijgen, maar ik wil gerechtigheid.

Het onderzoek loopt naar mijn weten nog altijd, maar volgens mijn advocaat ga ik de cheques alsnog moeten betalen samen met een boete en een gevangenisstraf.
Het toppunt van alles is de heer F. (zo staat het op de brief v.d rechtbank) leeft van het ocmw te Sint Joost ten Node terwijl hij nog steeds de winkel uitbaat in Sint-Pieters-Leeuw.
Ook heeft hij klacht tegen mij ingediend voor een brandstichting, waar ik niets mee te maken heb, dit een jaar geleden, ik moest wel naar de politie om mijn verklaring af te leggen enz.

Is het normaal dat er voor de slachtoffers niets wordt gedaan en dat de daders met alles wegkomen en zich alles kunnen veroorloven.
Hoe moet ik in godsnaam dit alles betalen en dan ook nog een gevangenisstraf gaan uitzitten, dit kan ik echt niet meer aan, een mens kan maar dragen wat hij kan dragen.

Als er iemand raad weet, laat het dan aub weten.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding