Onterechte administratiekosten GAS boete
Geplaatst: 13 jun 2020 00:20
In augustus 2019 ontving ik de zoveelste boete wegens fout parkeren. Aan mijn studentenkot telt 'laden en lossen' niet volgens agenten, en ze schrijven boetes uit zoveel ze kunnen (er rijd letterlijk elke 15min / half uur een combi voorbij). Een typisch voorbeeld van een 'cash grab' zoals men het noemt, want door wegenwerken in de buurt kan je nergens legaal parkeren.
Ik diende dus bezwaar in en kreeg hier een automatische bevestigingsmail van. Dat was het laatste dat ik er van gehoord heb. Geen mails, post, telefoon, niks. Complete stilte.
Eergisteren ontving ik een herinnering ter betaling van desbetreffende boete, inclusief extra administratie kosten omdat ik al zo lang gewacht had met betalen. Echter staat op de originele boete vermeld dat betalen pas nodig is als er een beslissing genomen is, en tot op heden heb ik daar geen email van ontvangen.
Nu heb ik contact opgenomen met het GAS team, zij sturen mij een email met PDF over een besluit die ik nooit heb aangekregen. Gezocht in mijn mailbox, niks te vinden. Ik zou het ook wel hebben opgemerkt (vrij stipt in mails), en het lijkt me vreemd moest hun mail toen in de spam terecht gekomen zijn (dan had dat deze keer ook zo geweest).
Wat zijn mijn opties? Ik wil de boete betalen, maar niet de extra kosten. Zij hebben immers niets laten weten, die zogezegd email is nooit aangekomen in mijn mailbox. Opmerkelijk is de datum in de eigenschappen van die PDF. Aangemaakt en laatst gewijzigd gisteren. Dat klopt dus niet, want volgens hun is het document op 17 december 2019 naar mij gemaild. Vreemd dat er in de eigenschappen dan staat dat het gisteren aangemaakt & laatst gewijzigd is. Als je een bijlage doorstuurt wijzigt dit niet! (althans bij mij toch niet...)
Ik diende dus bezwaar in en kreeg hier een automatische bevestigingsmail van. Dat was het laatste dat ik er van gehoord heb. Geen mails, post, telefoon, niks. Complete stilte.
Eergisteren ontving ik een herinnering ter betaling van desbetreffende boete, inclusief extra administratie kosten omdat ik al zo lang gewacht had met betalen. Echter staat op de originele boete vermeld dat betalen pas nodig is als er een beslissing genomen is, en tot op heden heb ik daar geen email van ontvangen.
Nu heb ik contact opgenomen met het GAS team, zij sturen mij een email met PDF over een besluit die ik nooit heb aangekregen. Gezocht in mijn mailbox, niks te vinden. Ik zou het ook wel hebben opgemerkt (vrij stipt in mails), en het lijkt me vreemd moest hun mail toen in de spam terecht gekomen zijn (dan had dat deze keer ook zo geweest).
Wat zijn mijn opties? Ik wil de boete betalen, maar niet de extra kosten. Zij hebben immers niets laten weten, die zogezegd email is nooit aangekomen in mijn mailbox. Opmerkelijk is de datum in de eigenschappen van die PDF. Aangemaakt en laatst gewijzigd gisteren. Dat klopt dus niet, want volgens hun is het document op 17 december 2019 naar mij gemaild. Vreemd dat er in de eigenschappen dan staat dat het gisteren aangemaakt & laatst gewijzigd is. Als je een bijlage doorstuurt wijzigt dit niet! (althans bij mij toch niet...)