er zijn bepaalde deontologische zaken die hier naar mijn inziens wel degelijk overschreden zijn, agenten die een verklaring opnemen, zoals hier het geval lijkt te zijn, mogen zich niet uitspreken over schuld of onschuld of personen onder druk zetten om een bekentenis los te weken, zeker bij oudere personen die zo al rapper zullen plooien om er toch maar van de "zever" verlost te zijn.Laster en eerroof dient openbaar te zijn, dat is hier niet het geval.
Wat het advies van Drone betreftwaarvoor zou je klacht indienen of hen dagvaarden? Omdat ze hun werk doen?
k Zou niet weten waarom agenten geen “agressieve” ondervragingstechnieken zouden mogen toepassen met als bedoeling om door tegenstrijdige uitspraken de waarheid te achterhalen. k Zou ook niet weten waarom een ondervraging geen scenario s zou mogen voorleggen (Is het zo en zo gegaan?). Als je onschuldig bent zal je onschuldig blijven.er zijn bepaalde deontologische zaken die hier naar mijn inziens wel degelijk overschreden zijn, agenten die een verklaring opnemen, zoals hier het geval lijkt te zijn, mogen zich niet uitspreken over schuld of onschuld of personen onder druk zetten om een bekentenis los te weken, zeker bij oudere personen die zo al rapper zullen plooien om er toch maar van de "zever" verlost te zijn.Laster en eerroof dient openbaar te zijn, dat is hier niet het geval.
Wat het advies van Drone betreftwaarvoor zou je klacht indienen of hen dagvaarden? Omdat ze hun werk doen?
het gewoon vragen van "hebt u X of Y gedaan" of "weet u meer over Z" is al meer als voldoende.
Politie doen hun werk, een klacht indienen is al zeker niet verstandig. Het betreft een woord tegen woord zaak, dat is vragen voor zelf een klacht te krijgen.er zijn bepaalde deontologische zaken die hier naar mijn inziens wel degelijk overschreden zijn, agenten die een verklaring opnemen, zoals hier het geval lijkt te zijn, mogen zich niet uitspreken over schuld of onschuld of personen onder druk zetten om een bekentenis los te weken, zeker bij oudere personen die zo al rapper zullen plooien om er toch maar van de "zever" verlost te zijn.Laster en eerroof dient openbaar te zijn, dat is hier niet het geval.
het gewoon vragen van "hebt u X of Y gedaan" of "weet u meer over Z" is al meer als voldoende.
Een vrouw van 68 tegen de muur duwen en zeggen dat ze zich niet moet moeien wanneer ze vraagt waarom haar man zo behandeld wordt is om op zijn minst te zeggen lichtjes overdreven.
Exact verloop:Dus u zei op een vriendelijke manier iets tegen de politie waarop deze plotseling naar u zijn gekomen en u hardhandig tegen de muur hebben geduwd?
Of was u zelf "ook" agressief (verbaal-fysiek)?
U kan klacht indienen, ik kan het u niet aanraden. Dit betreft een woord tegen woord situatie waarbij u niets te winnen heeft.
Als u klacht indient kan u er ook één terugkrijgen.
Gaat het om een "bekend" echtpaarJa direct na buitenkomen restaurant.
(waar op die avond nog 2 andere gestolen waren ook, van andere restaurantbezoeker, geen bekende)
Door dit aan te kaarten bij dit "hoger niveau" is het mogelijk dat de politie u ook kan aanklagen!Exact verloop:Dus u zei op een vriendelijke manier iets tegen de politie waarop deze plotseling naar u zijn gekomen en u hardhandig tegen de muur hebben geduwd?
Of was u zelf "ook" agressief (verbaal-fysiek)?
U kan klacht indienen, ik kan het u niet aanraden. Dit betreft een woord tegen woord situatie waarbij u niets te winnen heeft.
Als u klacht indient kan u er ook één terugkrijgen.
Beiden zitten te wachten aan onthaal.
Deurtje opent, Agent roept familienaam af.
Beiden staan op. Halverwege zegt agent: "enkel meneer, jij niet"
Al verderwandelend en bijna aan de deur zegt vrouw: "en waarom, we hebben geen geheimen voor mekaar"
Agent laat man door en duwt vrouw tegen muur (niet hard, maar duwen is duwen. dit kon ook zonder fysiek contact).
Komt gezicht tegen gezicht en zegt "u hebt hier niets te zeggen, wij beslissen dat hier"
Mogen gerust de camerabeelden bekijken, hier is niets aan gelogen.
Hij zal wel gelijk hebben, maar kon dit ook op een normale manier zeggen zonder de macho uit te hangen.
Hij dacht waarschijnlijk indruk te maken, wat natuurlijk gelukt is.
Ik zie het hem met een echte crimineel niet doen.
Afspraak is gemaakt om dit op hoger niveau aan te kaarten.
Klacht zal dan zo te lezen niets uithalen, maar betreffende agent mag best weten dat dit geen normaal gedrag is en niet zo gelaten wordt.