Wijkagent weigert iemand in te schrijven...

float
Juridisch actief: Ja

Re: Wijkagent weigert iemand in te schrijven...

#16 , 24 mar 2011 19:15

Registre national - Rijksregister
Parc Atrium Rue des Colonies, 11 – Park Atrium Koloniënstraat, 11
1000 BRUXELLES - BRUSSEL

Fax : 02/518.25.30

Call center RN
Tél. : 02 / 518.21.31
Fax : 02 / 210.10.31
e_mail : [email protected]

Etienne VAN VERDEGEM (NL) Diensthoofd 02/518.22.12

[email protected]

Christiane VERBEIREN (NL) Attaché 02/518.21.27

[email protected]

Frank VERDUYN (NL) Attaché 02/518.23.06

[email protected]

Christophe VERSCHOORE (FR) Attaché 02/518.20.46

[email protected]

Géraldine GEENINCKX (FR) Attaché 02/518.20.91

[email protected]

Véronique DE GRANGES DE SURGERES (FR) Attaché 02/518.20.93

[email protected]

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#17 , 25 mar 2011 00:06

Doen zoals float zegt een rijbewijs , ik hoop dat dat een Belgisch is, kan gebruikt worden tot identificatie.
Ook als hij met foto en zijn biometrische lichaamsgegevens in ANG staat of in de gevangenis heeft gezeten

WindowsXP
Topic Starter

#18 , 25 mar 2011 16:23

@Float:je bent echt hartelijk bedankt voor de moeite voor die gegevens.

@Fransiscus:ja hij heeft een Belgisch rijbewijs maar hij zei dat hij er mee naar de gemeente gegaan is maar dat ze zeggen dat hij uit het bevolkingsregister is geschreven toen hij paar in buitenland is gaan werken en ze weigeren hem terug in te schrijven en hadden gezegd dat hij terug naar die land moest en vanuit daar terug de hele procedure beginnen.. :s:s:s

Reclame

Franciscus

#19 , 25 mar 2011 16:35

Dus persoon zit hier vermoedelijk illegaal of als toerist omdat hij gelet op verleden NIET meer voldoet aan voorwaarden OM ingeschreven te worden in België.
Hij heeft blijkbaar ook geen arbeidsvergunning en kan hier dus niet werken en hij kan er geen krijgen omdat hij niet ingeschreven is.

Gelet op het feit dat we geen nationaliteit kennen en dat wij de juridische voorgeschiedenis niet kennen blijft dit koffiedik kijken.
Trouwens hoe komt dat hij nog een Belgisch RB heeft normaliter moet men dat ofwel omwisselen voor een RB van het land waar men woont (buiten de EU)

Dus naar de gemeente als de administratieve regels te ingewikkeld zijn en dan kan men aan de hand van alle nodige en aanwezige elementen papieren kijken wat en hoe

WindowsXP
Topic Starter

#20 , 25 mar 2011 22:23

Dus persoon zit hier vermoedelijk illegaal of als toerist omdat hij gelet op verleden NIET meer voldoet aan voorwaarden OM ingeschreven te worden in België.
Hij heeft blijkbaar ook geen arbeidsvergunning en kan hier dus niet werken en hij kan er geen krijgen omdat hij niet ingeschreven is.

Gelet op het feit dat we geen nationaliteit kennen en dat wij de juridische voorgeschiedenis niet kennen blijft dit koffiedik kijken.
Trouwens hoe komt dat hij nog een Belgisch RB heeft normaliter moet men dat ofwel omwisselen voor een RB van het land waar men woont (buiten de EU)

Dus naar de gemeente als de administratieve regels te ingewikkeld zijn en dan kan men aan de hand van alle nodige en aanwezige elementen papieren kijken wat en hoe
Hoeveel x moet ik nog herhalen dat die persoon altijd hier heeft gewoond en dus GEEN ILLEGALE OF EEN TOERIST IS/WAS???!!!!!!En daar kun je mij echt wel op vertrouwen hoor.. .

Hij had een geldige vreemdelingenpas en heeft zen rijbewijs ook HIER gehaald maar was paar jaar naar buitenland gegaan voor te werken en toen heeft zen familie aan de gemeente gemeld dat hij in't buitenland was voor te werken en er was geen datum van terugkomst bekend en ja.. toen hebben ze hem uitgeschreven!!!!

Beste gaat zijn dit dmv van een advocaat te doen want anders zie ik echt geen oplossing!?Dit is niet niks hoor om zomaar op eigen pootje op te lossen... :? :? :?

Lightning

#21 , 25 mar 2011 22:53

WindowsXP, misschien moet u eens opnieuw lezen wat u in uw laatste post geschreven hebt en dan eens opnieuw nadenken over de stelling van Franciscus dat de persoon hier momenteel illegaal verblijft.

Franciscus

#22 , 25 mar 2011 22:57

.... je zegt het zelf HAD een vreemdelingenidentiteitskaart dat wil niet zeggen DAT hij er nu weer een kan krijgen. Dus op naar dienst vreemdelingen dan weet hij waar hij aan toe is ...

WindowsXP
Topic Starter

#23 , 05 apr 2011 09:47

Ik heb wat meer informatie omtrent dit en ik zou graag jullie serieuze reacties willen horen wat er de nodige kan/moet gebeuren.. :

"Uit nazicht van het dossier van "Mr.X" blijkt dat deze van de Dienst Vreemdelingenzaken een bevel heeft gekregen om het grondgebied te verlaten op 02/10/2009 ( na zijn vrijlating uit de gevangenis). Dit bevel is nooit betekend geweest.
Redenen om het bevel uit te reiken :
Artikel 7, eerste lid, 1°: verblijft in het Rijk zonder houder te zijn van de vereiste documenten: de betrokkene is niet
in het bezit van een paspoort voorzien van een geldig visum.

Artikel 7, eerste lid, 6°: beschikt niet over voldoende middelen van bestaan voor de duur van het voorgenomen
verblijf en is niet in staat die middelen wettelijk te verwerven.

Zoals reeds eerder gezegd moet "Mr. X" dus zorgen voor een geldig "Land X" paspoort met een geldig visum.
Hij is momenteel illegaal."

Klinkt toch niet zoooo frisjes zal ik maar zeggen en ik zit vol met twijfels hoor.. rare zaak!

Want ik ken die jongen persoonlijk en zoals ze hem hier beschrijven is het een TOPCRIMINEEL die JAREN heeft gezeten en nu niet meer welkom is.. maar de waarheid is het tegenovergestelde want die persoon heeft maar 1 WEEK in de gevangenis gezeten en dat voor een vechtpartijtje dat echt niet zoveel voorstelt.

Ik denk dat dit alleen maar gaat opgelost worden dmv een goede advocaat!????

Lightning

#24 , 05 apr 2011 10:00

"Topcrimineel"? Waar leest u dat.
Ik zie louter feiten. Er was ooit een bevel om het land te verlaten waarvan hij nooit formeel op de hoogte werd gebracht. Persoon X heeft geen geldige papieren om hier te verblijven en verblijft sindsdien dus illegaal in het land.
Bovenstaand bericht bevestigt dus wat eerder reeds door enkelen werd gesuggereerd.

WindowsXP
Topic Starter

#25 , 05 apr 2011 13:05

"Topcrimineel"? Waar leest u dat.
Ik zie louter feiten. Er was ooit een bevel om het land te verlaten waarvan hij nooit formeel op de hoogte werd gebracht. Persoon X heeft geen geldige papieren om hier te verblijven en verblijft sindsdien dus illegaal in het land.
Bovenstaand bericht bevestigt dus wat eerder reeds door enkelen werd gesuggereerd.
Zo komt het over bij mij dat toen ik las dat toen hij het gevangenis verliet EEN BEVEL ZOU GEKREGEN HEBBEN OM VERDOMME HET LAND TE VERLATEN(DIE BEVEL IS NOOIT ECHT BIJ HEM TERECHT GEKOMEN MAAR GOED)!!!!!!HOE KUNNEN ZE ZOMAAR EISEN HET LAND TE VERLATEN!!!!??????.. in Duitsland doen ze dat allang zware criminelen naar land van herkomst terugsturen maar deze persoon X is DUS HELEMAAL GEEN CRIMINEEL dus HOE KUNNEN ZE IN GODSNAAM hem zogezegd eruit zetten uit een land?! :evil: :evil: :evil:

Dat is eig een mail die ik van Brussel gehad heb vandaag en ik ben die persoon dankbaar WANT DIT IS WAT IK MOEST WETEN want niemand wou het echt zeggen wat er juist aan de hand was.. noch de wijkagent noch de gemeente.. en als je het ging vragen hadden ze precies een vod in de mond en deden maar wat oppervlakkig.

Ik ga vandaag aan de persoon in kwestie vragen hoe het met zen paspoort zit van het land van herkomst.

En ik zeg het.. hij gaat dit toch met een advocaat moeten doen hoor.. zie toch echt geen andere uitweg! :? :? :?

Lightning

#26 , 05 apr 2011 14:18

Persoon X wordt verondersteld in het bezit te zijn van een paspoort en bijhorend visum om hier geldig te verblijven. Dat heeft hij blijkbaar niet dus verblijft hij illegaal in het land. Iedereen die illegaal verblijft kan teruggestuurd worden naar zijn land van herkomst. Gaat het daarom om criminelen...neen, dat is wat u er van wil maken.
In een van uw andere topics lees ik dat u graag een hond zou kopen in de VS. Mocht u ooit naar ginds moeten om de nodige formaliteiten te regelen of om dat dier te gaan halen, raad ik u aan de nodige papieren op zak te hebben of u komt er ginds zelfs niet in. Bent u dan een crimineel omdat u ginds toekomt zonder papieren op zak? Nee, uiteraard niet.

WindowsXP
Topic Starter

#27 , 05 apr 2011 15:52

Persoon X wordt verondersteld in het bezit te zijn van een paspoort en bijhorend visum om hier geldig te verblijven. Dat heeft hij blijkbaar niet dus verblijft hij illegaal in het land. Iedereen die illegaal verblijft kan teruggestuurd worden naar zijn land van herkomst. Gaat het daarom om criminelen...neen, dat is wat u er van wil maken.
In een van uw andere topics lees ik dat u graag een hond zou kopen in de VS. Mocht u ooit naar ginds moeten om de nodige formaliteiten te regelen of om dat dier te gaan halen, raad ik u aan de nodige papieren op zak te hebben of u komt er ginds zelfs niet in. Bent u dan een crimineel omdat u ginds toekomt zonder papieren op zak? Nee, uiteraard niet.
Veel veel problemen voor Mr. X want heb het gevraagd en idd zijn paspoort is vervallen MAAR MAAR MAAR.. de probleem is dat hij over zen tijd is voor zen VERPLICHTE LEGERDIENST in het land van herkomst dus hij beweert dat de consulaat zijn paspoort NIET GAAT WILLEN verlengen VOORALEER hij zijn verplichte legerdienst DOET!!!!!!Legerdienst is 18maanden tenzij je 5500€ betaalt MAAR hij moet er al het dubbele van betalen omdat hij paar jaar erover zit.. dus ik weet het ook allemaal niet meer hoor... HEEL MOEILIJKE SITUATIE!!!!

Mariette

#28 , 05 apr 2011 18:09

U spreekt steeds maar over een vervallen paspoort??? U bedoelt hiermee een vervallen TIJDELIJKE VERBLIJFSVERGUNNING neem ik aan? Als uw paspoort is vervallen ben je daarom niet illegaal als Belg. Als je geen Belg bent heb je minstens een verblijfsvergunning nodig en die is er dus niet.

U heeft het blijkbaar over een turks paspoort (ja, alle turken moeten legerdienst doen of die afkopen). Men vraagt zich af waarom ze die Turkse nationaliteit niet gewoon afzeggen. turken kunnen dat.

Franciscus

#29 , 05 apr 2011 21:03

Maar betrokkene kan geen Belgische identiteit krijgen .....

En wat was de reden dat hij in de gevangenis zat?????

Gezien illegaal EN gezien het bevel blijkbaar bestaat is hij zo wie zo in kennis gesteld. Het bevel wordt door vb de politie een officier getekend in opdracht van BZ dienst vreemdelingenzaken.
Daar krijgt hij een copie van hij kan tekenen of niet.
Ook zijn er bepaalde veroordelingen die automatisch een bevel genereren is een van de voorwaarden bij de uitvoering van het vonnis.

Logisch dat hij niet kan ingeschreven worden want hij mag hier niet zijn.... Kwartierinspecteur moet hem in feite onmiddellijk arresteren en ook op de gemeente moeten ze dadelijk de politie de man laten oppakken.

Een bevel tot verlaten grondgebied van het rijk ( in feite de Schengen landen) heeft een duurtijd van X jaar niet meer binnen mogen ik dacht 3 tot 5 jaar ( maar pin me daar niet op vast)

WindowsXP
Topic Starter

#30 , 06 apr 2011 01:11

U spreekt steeds maar over een vervallen paspoort??? U bedoelt hiermee een vervallen TIJDELIJKE VERBLIJFSVERGUNNING neem ik aan? Als uw paspoort is vervallen ben je daarom niet illegaal als Belg. Als je geen Belg bent heb je minstens een verblijfsvergunning nodig en die is er dus niet.

U heeft het blijkbaar over een turks paspoort (ja, alle turken moeten legerdienst doen of die afkopen). Men vraagt zich af waarom ze die Turkse nationaliteit niet gewoon afzeggen. turken kunnen dat.
Geachte Mariette,

Dank u voor uw reply en de moeite! :) Ik heb het over een VERVALLEN TURKS PASPOORT.. die gele vreemdelingenpas die vreemdelingen hier krijgen is hij allang kwijt want het was vervallen en ja daarna nog kwijtgeraakt ook nog.

Hij is dus NOOIT BELG geweest hier.Hij heeft wel een Belgisch rijbewijs nog,zijn rijksregisternr. EN EEN ATTEST VAN WOONST die hij door de wijkagent heeft gekregen in de tijd op aanvraag want hij geraakte in de problemen met nieuwe werk enzo.

Ja dat van Turkse nationaliteit afzeggen is puur vaderlandtrots hoor.. en ook als je dood gaat dat je in je geliefde vaderland in een ouderwetse dorp in UW EIGEN LAND kan begraven worden! :cry:
Maar betrokkene kan geen Belgische identiteit krijgen .....

En wat was de reden dat hij in de gevangenis zat?????

Gezien illegaal EN gezien het bevel blijkbaar bestaat is hij zo wie zo in kennis gesteld. Het bevel wordt door vb de politie een officier getekend in opdracht van BZ dienst vreemdelingenzaken.
Daar krijgt hij een copie van hij kan tekenen of niet.
Ook zijn er bepaalde veroordelingen die automatisch een bevel genereren is een van de voorwaarden bij de uitvoering van het vonnis.

Logisch dat hij niet kan ingeschreven worden want hij mag hier niet zijn.... Kwartierinspecteur moet hem in feite onmiddellijk arresteren en ook op de gemeente moeten ze dadelijk de politie de man laten oppakken.

Een bevel tot verlaten grondgebied van het rijk ( in feite de Schengen landen) heeft een duurtijd van X jaar niet meer binnen mogen ik dacht 3 tot 5 jaar ( maar pin me daar niet op vast)
Geachte Franciscus,

Ten eerste jij ook al bedankt voor je antwoord.

Hij heeft in de gevangenis gezeten voor slagen en verwondingen als gevolg van een vechtpartij die in een café was ontstaan en hij was eig maar tussengekomen om de gemoederen wat te kalmeren maar ja.. toen zijn ze tegen hem begonnen en hij heeft iemand zijn neus gebroken! :D :?

Ten tweede,hij heeft nooit die bevel dat hij het grondgebied moet verlaten aangekregen hoor en hij weet het ECHT van vandaag door die mail van Brussel die ik aangehad heb VANDAAG!

Tja.. van dat hij kan gearresteerd worden en dit dat.. de wijkagent kent hem heel goed(zeker niet in de negatieve zin)en hij is ook HEEL GOED op de hoogte van zijn identiteitsprobleem want hij is het genoeg gaan vragen aan hem EN OOK AAN DE GEMEENTE dus ja.. waarom hebben ze hem dan niet laten arresteren dan?! :?

'T is niet van dat ze hem niet kennen hé?!

Terug naar “Andere”