Scancar Wetteren - verwerking persoonsgegevens legaal?

Inazuma
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

Re: Scancar Wetteren - verwerking persoonsgegevens legaal?

#16 , 02 aug 2024 15:41

Het is de parkeerfirma die moet bewijzen dat u geen schijf had liggen ...

Lokaal retributiereglement opzoeken, en handelen zoals daarin beschreven om bezwaar aan te tekenen

Orran

#17 , 10 aug 2024 00:21

Ik vraag me af met deze scancars, of ze zelfs de moeite doen om parkeerschijven te lezen, en niet gewoon handelen door iedere nummerplaat een 'sessie' aan te maken wanneer ze deze een eerste maal scannen. Rijden ze na deze periode opnieuw door de straat en staat het voertuig (ongeveer, GPS zal niet altijd tot op één parkeerplaats juist zijn) op dezelfde plaats, dan interpreteren ze dit als langer dan 2u parkeren en smijten ze je op de bon.

Ik kan me anders niet inbeelden hoe ze deze controle anders doen in straten waar voertuigen met de neus weg van de straat staan, en het lijkt me een typisch staaltje van kosten drukken (zo moet er veel minder manueel gefilterd/bekeken worden)

Inazuma
Contacteer: Website Twitter

#18 , 13 aug 2024 19:22

Sancars wordt ook gebruikt om parkeerwachters gericht uit te sturen ipv op goed geluk te laten rondlopen

Dààr staat voertuig X, nr plaat ABC-123 , niet betaald, op uur xx:yy

Tegen dat parkeerwachter er is, en voertuig staat er nog, kan die meteen retributie opstellen

Of gefoefel, in arrondissementen met een gewillige Vrederechter ( 100% veroordelingen gebeurt nooit normaal...)

Reclame

Terug naar “Andere”