Hier is kort mijn situatie:
Ik ga op 3 augustus een vriend bezoeken in Knokke, vind een parkeerplaats in de rode zone (maximum 2 uur parkeren) en betaal voor het maximum van de tijd. Ik heb een parkeerticket van 13u02 tot 14u50. Ik heb niet de intentie om langer dan toegelaten te parkeren, maar de tijd loopt wat uit en ik schat dat mijn wagen er tot 15u05 - 15u10 gestaan heeft. Ik ben van daar naar Brugge gereden en heb een parkeerticket van Brugge om 15u45.
Enkele dagen later ontvang ik een parkeerretributie die zegt dat een scanwagen getedecteerd heeft dat mijn wagen op 3 augustus om 15u03 geparkeerd stond zonder parkeervergunning. Ik betwist dat niet, maar de tijd was uitgelopen, ik had niet de intentie om daar dan nog te staan. Ik probeerde bij te betalen voor een langere parkeerduur, maar dit was niet mogelijk omdat er een beperkte parkeerduur is. Mijn parkeertijd was ook minder dan 15 minuten verstreken.
Ik ben later te weten gekomen dat er in de rode zone twee dagdelen zijn om te parkeren: van 11u tot 15u en van 15u tot 19u. Het is mogelijk niet in mijn voordeel dat mijn betaalde parkeertijd in het eerste dagdeel is en mijn retributie op het tweede dagdeel slaat.
Ik kon de retributie betwisten via een online formulier dat vermelde dat ik antwoord zou krijgen. Ik heb dat gedaan, maar ik heb geen antwoord gekregen, enkel een betaalherinnering voor de parkeerretributie.
Ik heb dan tweemaal telefonisch contact opgenomen (op 050 342306). Tweemaal werd de telefoon door het parkeerbedrijf zonder enige communicatie afgelegd (nadat ik via een keuzemenu gekozen had om een parkeerretributie te betwisten).
Ik heb dan een email verstuurd met mijn argumenten, maar het lijkt dat ik hierop ook geen antwoord zal krijgen.
Wat me stoort is dat de retributie bij me overkomt als pestgedrag. Ik heb betaald om te parkeren en moet daarboven nog eens een retributie betalen. Ik vind het logischer om enkel een van de twee te betalen. Als je dan contact probeert op te nemen, word je volledig genegeerd.
Kan ik hier iets tegen doen? Wat me het meeste stoort is de arrogantie van het parkeerbedrijf.