Een stadsbewoner heeft een bewonerskaart aangevraagd en mag in zone 1 en 2 GRATIS parkeren, ook overdag.
Blijkt dat zijn straat (over de volledige lengte) in zone 1 én 2 ligt (pal op de scheidingslijn, maar die 2 zones overlappen elkaar juist op die straat). Nu blijkt de stad die straat als een 'commerciële straat' te beschouwen, waar je overdag NIET gratis zou mogen parkeren. (de definitie van 'commerciële straat' vind ik nergens terug).
In het retributiereglement staat een omschrijving die volgens mij niet klopt (met fictieve straatnamen zoals 'Dorpsstraat' en 'Kerkstraat'):
Houders van een bewonerskaart kunnen echter niet gratis parkeren door middel
van het voorleggen van een geldige bewonerskaart in de zones waarvan de
hierna vernoemde commerciële assen, straten en markten deel uitmaken,
behoudens zondagen, wettelijke feestdagen, 11 juli en alle overige dagen tussen
8:00 uur – 9:00 uur en 18:00 uur – 20:00 uur:
* Dorpsstraat - Kerkstraat
* as Langestraat - Torenstraat - Koningsstraat
Zoals het hier geformuleerd staat, zou die persoon toch in heel zone 1 en 2 overdag NIET GRATIS kunnen parkeren? De Dorpsstraat maakt deel uit van zone 1 (en 2), en er staat dat dat hij in de zones waar de Dorpsstraat deel van uitmaakt, niet gratis mag parkeren? Of begrijp ik dat verkeerd? Ik vermoed dat de stad het anders bedoelt (dat voor zone 1 enkel in de Dorpsstraat - Kerkstraat-) niet gratis mag geparkeerd worden, maar denk (en ben er vrij zeker van) dat het verkeerd geformuleerd is.
Het is ingewikkeld, ik weet het, maar heb nu al zo vaak de tekst gelezen, met telkens dezelfde conclusie: hij mag in heel zones 1 en 2 niet gratis parkeren overdag. Of begrijp ik dat nu toch verkeerd????