Ik had graag wat advies ingewonnen bij deze heel vervelende situatie.
Laat ik eerst eens de hele situatie uit de doeken doen.
Op 31/7/2018 krijgt mijn vrouw een folder onder de ruitenwisser "overlastboetes".
Op 6/8/2018 krijgt ze een brief "Proces-Verbaal" opgestuurd met de vaststelling van de inbreuk
"Parkeren op minder dan 15 meter aan weerszijden van een halte"(art. 64.3)
Echter is hier nergens een overschrijvingsformulier te bespeuren en dachten wij dat dit nog zou volgen.
Maanden gaan voorbij, tot ze op 30/11/2018 een brief van een gerechtsdeurwaarderskantoor krijgt.
166.25€ voor de initiële boete van 107€, en bijkomende kosten.
Echter hebben wij nooit deze boete ontvangen.
Na een telefonisch onderhoud met het kantoor, zegt de vrouw aan de telefoon om alles op mail te zetten en door te sturen naar het kantoor.
Ik heb nog gevraagd of het moest betaald worden. Omdat de vervaldag nadert. De vrouw zei dat alles doorgegeven wordt aan de lijn en dat we niets moeten betalen tot dat ze iets laat weten.
De boete zou aangetekend moeten verzonden zijn. Wij hebben echter niets ontvangen of afgetekend.
Ik verstuur dus de mail met alle stukken die wij reeds ontvangen hebben in bijlage door naar het deurwaarderskantoor.
Geen antwoord, geen verdere correspondentie.
Tot vandaag, 1,5j later, een gerechtsdeurwaarder aan de deur staat met een bevel tot betalen van 308€.
Wij betwisten de feiten niet en zijn bereid tot het betalen van de 107€ (zoals wij ook in het mailverkeer verduidelijkt hebben aan het kantoor)
Echter betwisten wij wel alle extra kosten, omdat wij nooit de originele boete in ontvangst hebben gekregen.
Via deze weg wou ik eens luisteren wat onze rechten zijn.
Alvast bedankt voor het advies.