#2 , 11 feb 2020 11:48
Oldtimers moeten in Vlaanderen nu ook regelmatig gekeurd worden. De oudste ten laatste dit jaar of volgend jaar. Ben te lui om de regels op te zoeken. Basisprincipe voorts is dat als je op de keuringsdatum in t buitenland zit dat je daar naar de keuring moet en dan nog eens als je terug in België bent.
Weet dat je met een vervallen keuringsbewijs dé facto niet verzekerd bent. Ttz: je zal bij ongeval in fout je verzekeraar moeten overtuigen dat de niet-keuring niet als oorzaak kan aangewreven worden.
Weet ook dat als je oldtimer “origineel” is (ttz weinig of niets vernieuwd) dat dan de kans dat je ver geraakt klein is. Mijn campertje van 20 jaar oud is vorig jaar volledig gereviseerd (nieuwe remschijven, nieuwe klauwen, alle,bussen vervangen, nieuwe cardans, nieuwe rollagers, etc etc)
Weet ook dat de meeste bijstandsverzekeringen oude wagens niet repatrieren.
k Denk dat ik mocht ik in uw situatie zijn de camper terug op gewone platen zou zetten. Camperverzekeringen zijn niet duur. Dit vereist weliswaar een keuring voor verkoop maar dan krijg je ook een beter zicht op de staat van de wagen.