Soit,... maanden later heb ik van de politie geen enkel brief of PV mogen ontvangen, wel krijg ik nu een aangetekend brief van de dépanneur die natuurlijk zijn geld wil zien.. Wat moet ik nu best doen? Alvast bedankt.
U stuurt een aangetekend schrijven terug met de melding dat
1. U wenst te weten op welke manier de takelaar aan uw persoonlijke gegevens geraakt is;
2. U de factuur voor de takeling betwist omdat:
3. U reglementair geparkeerd stond , en dat uw wagen tijdens uw vakantie in het buitenland weggetakeld werd om u onbekende redenen
4. U hiervoor dan ook geen PV ontvangen heeft
5. Hij zijn kosten dient te verhalen op de opdrachtgever die u onbekend is, conform Art 4, 2de lid, KB 1 december 1975
https://wegcode.be/wetteksten/secties/k ... e/102-art4
4.4. Elke bestuurder van een stilstaand of geparkeerd voertuig moet dit verplaatsen zodra hij daartoe door een bevoegd persoon aangemaand wordt.
Weigert de bestuurder of is hij afwezig, dan mag de bevoegde persoon ambtshalve voor de verplaatsing van het voertuig zorgen. De verplaatsing gebeurt op risico en kosten van de bestuurder en de burgerlijk aansprakelijke personen, behalve wanneer de bestuurder afwezig is en het voertuig reglementair is geparkeerd.