Ik wens klacht neer te leggen tegen het deurwaarderskantoor X, want dit kantoor die hier duidelijk als incassobureau fungeert voor Y blijft mij lastigvallen met onterechte aanmaningen (zie bijlage). Mijn parkeerretributie uitgereikt op 23/03/2015 werd binnen de 3 dagen op 26/03/2015 betaald. Vermits na verschillende e-mails Y nog steeds de betaling niet in hun boekhouding heeft ingeboekt en ik nu van X aanmaningen krijg, waarvan de eerste op 27/09/2016 (zie eveneens in bijlage), heb ik mijn rechtsbijstandsverzekeraar DAS ingeschakeld om tussenbeide te komen. Ik kreeg de bevestiging zowel van X als van DAS dat het dossier uiteindelijk werd afgesloten en nu krijg ik gisteren opnieuw een onterechte aanmaning van Y in de bus. Het is dus duidelijk dat dit deurwaarders-/incassobureau het niet nauw neemt met de wettelijke voorschriften en op welke manier dan ook hun onterecht aangerekende kosten tracht te verhalen. Hun tussenkomst in dit dossier was hoe dan ook onterecht en hun kosten dienen zij te verhalen op X, wiens boekhouding er niet in geslaagd is om de betaling correct in te boeken.
Kan ik mijn rechtsbijstandsverzekeraar DAS schadevergoeding laten eisen voor de zeer vele uren dat ik al gespendeerd heb om te e-mailen eerst naar Y die na verschillende e-mails met betalingsbewijs mij bleef aanmaningen sturen en nu naar X?
Het kan toch niet zijn dat gerechtsdeurwaarders zomaar hun boekje te buiten blijven gaan zonder dat hier een sanctie en schadevergoeding tegenover staat? Indien dit geval zou zijn, leven wij niet in een rechtstaat/onrechtvaardig systeem en is er naar mijn mening sprake van een elite die zich zal zonder enig problem alles kan aanmeten en hier niet voor gestraft wordt.