Bewakingsagent

Justme2
Topic Starter

Bewakingsagent

#1 , 04 feb 2015 23:43

Geachte,

Indien iemand zou willen solliciteren voor een functie van interne bewakingsagent in een ziekenhuis, moet deze dan ook gedurende de laatste 5 jaar niet deel hebben uitgemaakt van de lokale of federale politie?

De wet van 10 april 1990 op de bewakingsondernemingen stelt dit wel als voorwaarde maar daar ik niks vermeld zie staan bij enige vacatures omtrent interne bewaking in een ziekenhuis ben ik ietwat aan het twijfelen of dit hier ook een voorwaarde voor is

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 05 feb 2015 00:54

Zijn dit doorgaans geen stewards?

Justme2
Topic Starter

#3 , 05 feb 2015 06:28

Kan zijn. Maar valt dit niet onder dezelfde wetgeving?

http://www.beveren.be/product/inzetten-van-stewards

Reclame

tira00

#4 , 05 feb 2015 07:56

Hoort bij gewone bewaking, maar is een interne bewakingsdienst.
De volledige regels over bewaking:
https://vigilis.ibz.be/Pages/Splash.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Justme2
Topic Starter

#5 , 18 feb 2015 19:30

Misschien een hele domme vraag. Maar is iemand hier bekend met het document antecedenten verdachte AD03?

Je hebt daar bovenaan altijd een aanduiding van een arrondisement. Maar is dit het arrondisement waaruit deze gegevens uit de database zijn gehaald of is dit het arrondisement waar de verdachte zijn woonplaats heeft?

En bijkomend, mag je dit uittreksel van antecedenten (van de tegenpartij) inzien en afschrift van nemen? Ik ben namelijk onlangs verhoord over het feit dat ik afschrift bezat van dit document, dat dit alleen maar voor justitie toegankelijk zou en normaal niet bij het strafdossier mag zitten. En indien ja, ben ik strafbaar gezien het feit dat ik evenwel toestemming had gekregen van het parket generaal?

Justme2
Topic Starter

#6 , 18 feb 2015 19:33

Indien een foto van het document in kwestie gewenst is vooraleer er met enige zekerheid een antwoord kan gegeven worden, wil ik dit wel posten met welliswaar alle vertrouwelijke gegevens zwart te maken

Terug naar “Andere”