uitspraak rechtszaak

angelfriend
Topic Starter

uitspraak rechtszaak

#1 , 16 nov 2014 20:14

Ik ben betrokken partij in een zaak voor de correctionele rechtbank, ik heb zelf opgetreden, dus zonder advocaat.
Uitspraak volgt binnen enkele weken, rechtbank is een 100 km verwijderd van mijn woonplaats.
Wat moet ik doen om te weten wat de uitspraak is (en dit zonder mij naar de rechtbank te begeven) en hoe kan ik dit schriftelijk ontvangen?
Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ddanck
Contacteer: Website

#2 , 17 nov 2014 09:26

U kan steeds een kopie bestellen van het vonnis. Dit gebeurt echter niet gratis.

Omdat zowel de griffie als de post enige tijd op zich kunnen laten wachten, is het zeer waarschijnlijk dat u pas een kopie van het vonnis thuiskrijgt nadat de beroepstermijn verstreken is.

Als u denkt dat u hoger beroep zal moeten instellen, gaat u dus zelf naar de zitting of vraagt u een advocaat dit voor u te doen (enkel voor vonnis).

Hou er rekening mee dat de rechtbank in principe ook geen telefonische informatie uit een vonnis mag meedelen.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Reclame

Terug naar “Andere”