Wijkagent weigert iemand in te schrijven...

Franciscus
Juridisch actief: Nee

Re: Wijkagent weigert iemand in te schrijven...

#31 , 06 apr 2011 20:37

Is er dan wel een bevel...... een kwartierinspecteur KAN/MAG daar niet overkijken hoor dan voert hij zijn ambtsplichten niet uit en daar kan hij voor gesanctioneerd worden.
Gelet op feit dat u niet over alle info beschikt en er nu toch al wat 'andere' zaken naar boven zijn gekomen heb ik toch mijn vragen.
1- in de gevangenis was dat in voorarrest of na een veroordeling..... zoals u het hier aangeeft heb ik mijn twijfels hij tussengekomen en dan veroordeeld???raar
2- een paspoort is een reispas en dus geen Belgisch document...
3- een gele identiteitskaart voor vreemdeling.... die zijn nu al enkele jaren vervangen denk ik dus
4- misschien nu toch eens contact opnemen met een advocaat????als er geen info komt van de gemeente

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WindowsXP
Topic Starter

#32 , 06 apr 2011 22:49

Is er dan wel een bevel...... een kwartierinspecteur KAN/MAG daar niet overkijken hoor dan voert hij zijn ambtsplichten niet uit en daar kan hij voor gesanctioneerd worden.
Gelet op feit dat u niet over alle info beschikt en er nu toch al wat 'andere' zaken naar boven zijn gekomen heb ik toch mijn vragen.
1- in de gevangenis was dat in voorarrest of na een veroordeling..... zoals u het hier aangeeft heb ik mijn twijfels hij tussengekomen en dan veroordeeld???raar
2- een paspoort is een reispas en dus geen Belgisch document...
3- een gele identiteitskaart voor vreemdeling.... die zijn nu al enkele jaren vervangen denk ik dus
4- misschien nu toch eens contact opnemen met een advocaat????als er geen info komt van de gemeente
Tja.. de gemeente als de wijkagent weten het als niemand anders dat hij hier verblijft en woont en zien hem ook regelmatig maar ze doen niks hoor!

Ik zeg het.. hij is meerdere malen naar de gemeente gegaan en naar de wijkagent voor dit probleem maar ja,ze hebben hem niet geholpen maar ook niet laten arresteren ofzo hoor.

Ja van die vechtpartij.. hij komt tussen,maar dan keert iemand zich naar hem en wilt hem slagen en hij breekt zijn neus.. dat is wat er gebeurd was.. maar aangezien hij geen vast adres heeft is die van niets op de hoogte gebracht noch van de dagvaarding als de veroordeling.. daarom hadden ze hem geseind en is hij een x opgepakt geweest voor die veroordeling TOEN HIJ ZELF NAAR DE POLITIEBUREAU gegaan was voor iets anders.. . :? :? :?

Maar binnen een week was hij terug vrij hoor.. .(en niet gevlucht ofzo maar vrijgelaten.. :lol: ).

En met wat zijn die oude gele vreemdelingenpassen vervangen want zou het niet weten en ben benieuwd?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#33 , 07 apr 2011 11:12

http://www.kruispuntmi.be/vreemdelingen ... na_verlies" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

pluimpje

#34 , 02 feb 2013 05:32

Wanneer men een aanvraag tot inschrijving doet, dan geeft de gemeente een document mee genaamd 'aanvraag tot inschrijving'. Vervolgens gaat de wijkagent(e) langs om te controleren of die persoon daar wel degelijk woont. Is de persoon niet thuis, dan blijft men terugkomen totdat de persoon aangetroffen wordt. waarna deze bevindingen naar de gemeente dienst bevolking worden teruggestuurd.

Bij aangifte van verlopen ID-kaart kan men perfect aan de hand van het rijksregisternummer op de achterkant van de id-kaart de desbetreffende gegevens terugvinden. Men kan daarmee tevens bij de dienst bevolking een lijst afdrukken waar de persoon gewoond heeft (te beginnen met het adres waar hij ambtshalve werd uitgeschreven en eindigend met zijn allereerste adres).

Als men in het buitenland gaat wonen, wordt men dan niet via de ambassade , in dit geval de belgische , in dat land geschrapt van de belgische bevolkingslijst wanneer men in het buitenland gaat wonen?
Ook met de werkvergunning aldaar kan deze persoon zich tot legitimeren?
niet juridisch geschoold

float
Juridisch actief: Ja

#35 , 02 feb 2013 07:10

Neen. Je moet gaan aangeven in de gemeente dat je in het buitenland gaat wonen.

Mariette

#36 , 02 feb 2013 11:02

Bij aangifte van verlopen ID-kaart kan men perfect aan de hand van het rijksregisternummer op de achterkant van de id-kaart de desbetreffende gegevens terugvinden. Men kan daarmee tevens bij de dienst bevolking een lijst afdrukken waar de persoon gewoond heeft (te beginnen met het adres waar hij ambtshalve werd uitgeschreven en eindigend met zijn allereerste adres).
mijnheer had géén Belgische ID kaart maar blijkbaar enkel een verlopen tijdelijke verblijfsvergunning en werd verzocht het land te verlaten.

Terug naar “Andere”