Kweken van cannabis

nuxis
Topic Starter

Kweken van cannabis

#1 , 08 mar 2012 13:44

Beste,

Ik teel zelf mijn persoonlijk gebruik onder het vage gedoogbeleid. Nu vroeg ik me iets af..
Het gedoogbeleid zegt dat je niet vervolgd word als je één vrouwelijke cannabis plant hebt staan, voor eigen gebruik.

Nu is het nadeel eraan dat je pas weet of je plant mannelijk of vrouwelijk is na een tijd groeien (buiten). Mijn vraag dus; als ik 5 cannabis planten zet in de zomer, waarna ze 4 maand groeien. Ben ik dan strafbaar? Het geslacht kan nog niet bepaald worden ...

Mvg
Nuxis

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
katwezel

#2 , 08 mar 2012 21:30

het woord zegt het zelf " gedoogbeleid " maar is en blijft strafbaar , dus het hangt af van de politie of die wel of niet een pv opmaakt en dan is het aan de rechter , als deze de wet strikt wenst toe te passen heb je de eerste prijs gekregen , een goede raad blijf er gewoon af , alle zwaar verslaafden ook eerst klein begonnen ,

Kingfisher

#3 , 28 mar 2012 12:37

het woord zegt het zelf " gedoogbeleid " maar is en blijft strafbaar , dus het hangt af van de politie of die wel of niet een pv opmaakt en dan is het aan de rechter , als deze de wet strikt wenst toe te passen heb je de eerste prijs gekregen , een goede raad blijf er gewoon af , alle zwaar verslaafden ook eerst klein begonnen ,
Jup, en alle alcoholisten zijn met een Jupiler begonnen. Verbieden, die troep. :roll:

Helaas is één plant de regel, dus als je er 5 steekt, met de bedoeling de beste te houden, is dat ook al één plant. Zoek u vier vrienden?

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 mar 2012 18:38

Rechter zal de wet lezen en zich echt niet bezig houden met geslacht.
In de wet staat PLANT.

Bijkomend probleem .... in vorige eeuw was het % THC iets van enkel % nu kan dat oplopen tot enkel 10-tallen % dus is de werking en de gevolgen van het gebruik wel iets anders dan toen.
Als u ook voor 'de vrienden' kweekt ben je een dealer.... weliswaar nog een plaatselijke maar toch een dealer.

Oogt niet goed als je ergens wil gaan werken.
Ps ik hoop dat je meerderjarig bent? en uw vrienden ook. Anders is het gebruik in aanwezigheid van minderjarigen.

rico1989

#5 , 20 jul 2012 22:52

Het hangt van de betreffende agent af.
Ik heb eens een agent over de vloer gehad die bij mij 25 planten had zien staan, ik kweekte onder de SOG methode, dus veel planten dicht op elkaar, kleine opbrengt per plant, en dit versneld het proces omdat je ze minder lang hoeft laten groeien. De agent heeft geen acties ondernomen.

Een vriend van me kreeg een agent over de vloer, had 1 plant staan, maar kweekte via LST, dat is een kweektechniek waar je je oogst theoretisch zo groot kan laten worden als je zelf wilt, en hij heeft hem moeten omhakken.

Bottomline; investeer in hitteblokkerende folie en luchtfilters.

NielV

#6 , 03 nov 2012 12:06

Wat rico1989 zegt houdt totaal geen steek, een plant is en blijft strafrechtelijk een plant. Misschien al eens gehoord van de vzw Trekt Uw Plant, waarbij elke plant op naam staat? Toch is en blijft dat een gok. Mijn advies: kweek geen wiet.

Terug naar “Andere”