Deurwaarders voor vorige huurster

Eliza_1985
Topic Starter

Deurwaarders voor vorige huurster

#1 , 23 aug 2012 00:50

Hoi iedereen,

Wij zijn sinds kort verhuist en wij hebben al drie brieven ontvangen van deurwaarders voor de vorige huurster die hier blijkbaar nog geadresseerd staat.
Ik heb reeds contact opgenomen met de deurwaarders om hen mee te delen dat de dame in kwestie hier helemaal niet meer woont. Zij vroegen mij of ik haar adres kon achterhalen en voor de rest kreeg ik een beetje een 'trekt u plan wij moeten ons geld hebben' reactie.

Vandaag zat er een inbeslagname in de bus voor aanstaande 28 augustus.

Hoe kan ik hier het best komaf mee maken? Die vrouw heeft blijkbaar heel veel schulden en ik wil niet op een dag thuis komen om te merken dat mijn inboedel plots verdwenen is.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
VDG2

#2 , 23 aug 2012 00:59

Procedure tot ambtshalve schrapping starten. Meer info hier: http://ondernemingsdatabank.indicator.b ... R_EU100403" onclick="window.open(this.href);return false;
En hier: http://www.juridischforum.be/forum/view ... hp?t=13179" onclick="window.open(this.href);return false;

Vandebos

#3 , 23 aug 2012 08:02

Best een dagje vrij nemen om die ambtelijke schrapping onmiddellijk in te zetten als u die inbeslagname wenst te vermijden...

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 aug 2012 11:34

En direct naar kwartierinspecteur bellen dat die dadelijk ten laatste morgen langskomt.
Deze kan de vaststelling al doen en twee documenten opstellen.
een AA met een voorstel tot ambtelijke schrapping.
een PV wegens geen aangifte van adreswijziging is inbreuk bevolking. Ex huurders worden dan ook gesignaleerd als op te sporen want is een wanbedrijf.
Door de administratieve akte wordt in het bevolkingsregister de gegevens van de ex huurder aangepast met voorstel AA en DAT kunnen de DW ook lezen bij controle gegevens ...
Maar werk van maken want anders moet u een revindicatie opstarten bij beslagrechter en dat kost veel geld.

Fore

#5 , 23 aug 2012 17:26

aan de voordeur een papier hangen dat X hier niet meer woont en dat er een procedure ambtelijke schrapping werd opgestart
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

artemis

#6 , 23 aug 2012 17:55

Staat de vorige huurster daar nog wel gedomicilieerd? Enkele jaren terug meegemaakt met een met de noorderzon verdwenen huurder die meteen zijn domicilie gewijzigd heeft. 6 maanden later kwamen brieven van 2 verschillende deurwaarders die allebei niet eens de moeite genomen hadden om zijn domicilie te checken (heb hen ook zelf op de hoogte gebracht).
Ik bedoel: brief van een deurwaarder wil niet automatisch zeggen dat die domicilie er nog is en dat soort informatie kan ik waar ik woon telefonisch bekomen (niet het nieuwe adres).

Indien nog wel domicilie, ASAP ambtelijke schrapping opstarten!

roharro
Juridisch actief: Ja

#7 , 23 aug 2012 18:12

De wijze waarop in B dergelijke beslagleggingen plaatsvinden is een beetje los uit de pols. Het is een schande dat -gelet op de talrijke foutieve beslagnames- onze weledelgeboren politici hun grijze massa daar nog steeds niet hebben laten over klutsen.
De beste grap (nu ja...) die ik van tamelijk nabij in dat verband heb meegemaakt was de foutieve beslaglegging omdat deurwaarder en politie en gevolg links niet van rechts konden onderscheiden: ze moesten in appartement 4links zijn (gezien van straat/gevelzijde) maar toen ze eenmaal boven uit de lift stapten hielden ze er geen rekening mee dat ze bij het uitstappen uit de lift met hun aangezicht naar de straatzijde stonden waardoor het linkerappartement nu aan hun rechterzijde lag. Het gevolg laat zich raden......
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Vandebos

#8 , 23 aug 2012 20:03

De wijze waarop in B dergelijke beslagleggingen plaatsvinden is een beetje los uit de pols. Het is een schande dat -gelet op de talrijke foutieve beslagnames- onze weledelgeboren politici hun grijze massa daar nog steeds niet hebben laten over klutsen.
De beste grap (nu ja...) die ik van tamelijk nabij in dat verband heb meegemaakt was de foutieve beslaglegging omdat deurwaarder en politie en gevolg links niet van rechts konden onderscheiden: ze moesten in appartement 4links zijn (gezien van straat/gevelzijde) maar toen ze eenmaal boven uit de lift stapten hielden ze er geen rekening mee dat ze bij het uitstappen uit de lift met hun aangezicht naar de straatzijde stonden waardoor het linkerappartement nu aan hun rechterzijde lag. Het gevolg laat zich raden......
Herinner me de post. Hoe is dat afgelopen mbt. schadevergoeding?

Terug naar “Andere”