schrappen oude nummerplaat

pussycat54
Topic Starter

schrappen oude nummerplaat

#1 , 18 jan 2012 16:01

Hello,
Mijn man is in juli overleden en de wagen stond op zijn naam. Ik heb de wagen overgenomen en de verzekering stuurde een dossier naar het DIV te Brussel met vraag om een nieuwe Europese nummerplaat. Na weken wachten kreeg ik het dossier terug thuis gestuurd en de melding erbij dat ik eerst naar de autocontrole moest. Ik heb dit gedaan en dan het volledige dossier teruggestuurd naar het DIV. Enige tijd later, begin september, kreeg ik een nieuwe Europese nummerplaat. De daaropvolgende dag heb ik de oude nummerplaat naar het DIV gestuurd (niet aangetekend) met vraag om schrapping. Vorige week vrijdag (13 januari) krijg ik een copie van de brief van het DIV aan de politierechtbank te Antwerpen waarin staat dat dhr. ..... mijn overleden man de oude nummerplaat niet heeft opgestuurd en proces-verbaal wordt opgesteld. Ook dat hij een attest moet halen bij de politie 'attest verloren nummerplaat'. Dit heb ik afgelopen zaterdag gedaan en het attest (aangetekend !) met mijn brief met uitleg (dat ik in september wel degelijk de oude nummerplaat heb opgestuurd) naar het DIV. In de brief van het DIV stond ook dat schrapping niet inhoud dat het proces verbaal nietig wordt verklaard.
Ik word dus na het overlijden van mijn man onterecht gestraft want ik heb wel degelijk in september de oude nummerplaat opgestuurd en het attest van schrapping van de politie vermeldt de datum 14/1/2012 dus betekent het ook dat ik de 3 maanden verkeersbelasting ook niet krijg terugbetaald.
Vraag. Zal ik een boete of oproeping bij de politierechtbank krijgen ? Kan ik verder iets ondernemen want ik sta wel recht in mijn schoenen ?
Dank voor reacties.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 jan 2012 19:29

Geef in elk geval het volledige relaas mee in uw brief en ook het PVnr verlies dat de politie zal opstellen.
Ik vermoed dat je zelfs een attest zal krijgen.

Wacht dan af of je daarna door politie zal opgeroepen worden voor het afleggen van een verklaring, kan ook zijn dat de kwartierinspecteur u uitnodigt of langskomt.
Normaal krijg je binnen de X weken (drie dacht ik) een bewijs van schrapping.... u hebt blijkbaar niet gereageerd.... dus wordt het moeilijk om uw gelijk te bewijzen.

Inazuma
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 25 mei 2012 21:19

Nog iets van gehoord ?

Sinds de nieuwe Europese nummerplaten worden de oude toch niet meer aangetekend verstuurd ?
De plakker die bij de nieuwe plaat zit, wordt op de oude plaat geplakt, en zo, zelfs zonder envelope naar de DIV gestuurd met de post ?

Wie zijn plaat in de bus gaat steken bij de DIV heeft ook geen enkel bewijs dat hij die teruggebracht heeft ...

Het gaat hier gewoon om slecht functionerende overheidsdiensten en -bedrijven, die hun falen afwentelen op de burgers.

Reclame

roharro
Juridisch actief: Ja

#4 , 25 mei 2012 21:57

Vorige week vrijdag (13 januari) krijg ik een copie van de brief van het DIV aan de politierechtbank te Antwerpen waarin staat dat dhr. ..... mijn overleden man de oude nummerplaat niet heeft opgestuurd en proces-verbaal wordt opgesteld
Ik zou ze dat proces-verbaal ten laste van een overledene hebben laten opstellen!!!!!
Zo zou er nog eens een lijk uit de kast vallen....en misschien zelfs gedagvaard worden.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Andere”