Hond

kiara
Topic Starter

Hond

#1 , 22 mei 2012 15:24

Mijn hond heeft een hartaandoening. Gisterenavond was ze ziek van de medicatie, ze wou ineens dringend buiten om gras te gaan eten. Ze was langs de kant van de weg, (op een openbare plaats - geen privé-eigendom) gras aan het eten, doet anders niets. Ineens komt de persoon die daar woont (dronken) met een razernij buiten en begint op mijn hond te schoppen en begint mij vanalles te verwijten van ziekelijke tot krapuul en dreigt om zijn gevechtshond los te laten om mijn hond aan te vallen. Toen we verderstapten heeft hij zijn hond aan de leiband gehangen en kwam hij me achterna. Ik had geluk dat ik daar iemand dichtbij kende.
Ik had die persoon nog nooit eerder gesproken, laat staan al veel gezien. Ik passeer daar wel alle dagen op weg naar het treinstation.
De verwijten naar mij toe tot daar toe maar de effectieve daden zoals mijn hond schoppen, ...
Indien dit ernstig wordt, en het blijft niet bij woorden wat zijn dreigementen betreft, bij wie kan ik hiervoor best terecht?
Bedankt!

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 22 mei 2012 15:41

als dit inderdaad op de openbare weg was (en niet in de tuin van de "aanvaller")
alvast klacht neerleggen bij de politie wegens verbale bedreigingen en agressie, openbare dronkenschap en fysieke agressie tov je huisdier.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 mei 2012 17:16

""dreigt om zijn gevechtshond los te laten om mijn hond aan te vallen""
Zijn hiervan mensen die dat gehoord hebben. Dat is strafbaar aanzetten tot.
Dus zeker aangifte doen.

Reclame

kiara
Topic Starter

#4 , 23 mei 2012 09:13

Hartelijk dank in ieder geval!
En ja, er zijn mensen die dit gehoord hebben en één van de geburen heeft dit met haar hond al effectief mogen ondervinden, daar was het niet bij woorden gebleven.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 mei 2012 14:18

Dan ZEKER aangifte doen en verwijzen naar die andere feiten.

Terug naar “Andere”