Winkeldiefstal

e.formule
Topic Starter

Winkeldiefstal

#1 , 19 mei 2012 11:07

Ik ben onder de 18 jaar en heb onlangs voor een groot bedrag gestolen samen met nog wat vriendinnen, we zijn maar met 2 opgepakt en hebben vingerafdrukken en foto's moeten laten nemen. Binnekort moet ik naar de jeugdrechter maar ik weet eigenlijk helemaal niet waar ik aan toe ben. Dit was de eerste keer dat ik met de politie in aanraking kwam. Wat kan mijn straf zijn, want iemand zei zelfs dat we misschien naar een instelling moeten..?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
daboytommy

#2 , 19 mei 2012 12:16

afhankelijk van de ernst van uw diefstal en op welke manier (geweld of niet gebruikt, weerspannigheid,...) en wat u verder op uw kerfstok hebt kan een plaatsing in een instelling aangewezen zijn. Als je echter nooit eerder met het gerecht in aanraking kwam en je verder in een stabiel gezin zit en je gewoon betrapt bent zonder weerspannigheid noch geweld denk ik niet dat het zover zal komen. Je ouders vragen best wel raad aan een raadsheer

Reclame

Terug naar “Andere”