Strafblad / strafgerister minderjarige en database

koef
Topic Starter

Strafblad / strafgerister minderjarige en database

#1 , 19 apr 2012 19:41

Goeiedag,

Ik heb een vraag ivm mijn strafregister. Toen ik 14jaar was (2003), ben ik met wat toenmalige vrienden betrapt geweest door scoutsleiders, omdat wij een jointje aan het roken waren. (Dit was buiten de scoutsuren / buiten de scoutsdomeinen)

Uiteindelijk heeft de toenmalige school dit te weten gekomen en de politie gecontacteerd ivm de drugsdealers te pakken op onze school.

Ik ben toen ondervraagd geweest als klein manneke (wist niet van wie die drugs was, waar gehaald, etc), en uiteindelijk toch van school veranderd. Ben voor niks veroordeeld, of gestrafd of its dergelijks.

Nu is mijn vraag, zijn deze feiten nog terug te vinden als ik ergens ga soliciteren ? Bijvoorbeeld door justitie, politie, overheidsinstanties ? Of is dit geschrapt.

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 19 apr 2012 20:48

zolang u niet veroordeeld bent door een rechtbank komt er niks op uw strafblad

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 apr 2012 23:28

Mogelijk wel bij info jeugdbrigade/ jeugdrechtbank maar deze dossiers zijn (in principe) gesloten.
Zeker niet op strafblad of strafregister.
Dus niks om u druk over te maken.

Reclame

Terug naar “Andere”