nog geen overschrijving ontvangen

Baddy
Topic Starter

nog geen overschrijving ontvangen

#1 , 04 jan 2012 14:21

Hallo,

Op 4juli 2011 liep ik een veroordeling op voor de politierechtbank. Een effectieve boete en een voorwaardelijk rijverbod.
Het is nu begin januari 2012, en ik heb nog steeds geen overschrijvingsformulier ontvangen.

1. Kan ik nu al aannemen dat het verloren gegaan is in de post?
2. Zo ja : Zou men dit dan als een weigering tot betaling kunnen zien, en zou dit dan nog een invloed kunnen hebben op de voorwaardelijkheid van het rijverbod?
Of is het gebruikelijk dat de rechtbank nog een herinnering stuurt?

Dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sheepie

#2 , 04 jan 2012 18:02

Hallo,

Op 4juli 2011 liep ik een veroordeling op voor de politierechtbank. Een effectieve boete en een voorwaardelijk rijverbod.
Het is nu begin januari 2012, en ik heb nog steeds geen overschrijvingsformulier ontvangen.

1. Kan ik nu al aannemen dat het verloren gegaan is in de post?
2. Zo ja : Zou men dit dan als een weigering tot betaling kunnen zien, en zou dit dan nog een invloed kunnen hebben op de voorwaardelijkheid van het rijverbod?
Of is het gebruikelijk dat de rechtbank nog een herinnering stuurt?

Dank
ik ben al aan het wachten van juni 2010 (politierechtbank)... ik zit er niet achter te wachten die boete komt wel ;-)

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 jan 2012 18:06

je kan altijd eens aan je kwartieragent vragen of hij wil zien dat je voor deze feiten gesignaleerd bent.

Reclame

Inazuma
Contacteer: Website Twitter

#4 , 25 mei 2012 21:22

Niet ongewoon.

De rechtbanken hebben een enorme achterstand, en bij de strafuitvoering is het al niet beter ...
De verjaringstermijn is 5 jaar voor de strafuitvoering.
Zoveel tijd hebben ze dus ...

Baddy
Topic Starter

#5 , 08 jun 2012 14:33

Even een update voor wie er iets aan heeft:
overschrijving is gisteren, 7 juni 2012, toegekomen. Een klein jaar later dus.
550 euro boete + 58 euro gerechtskosten + 137 euro slachtofferfonds

Franciscus

#6 , 08 jun 2012 18:00

Dan hebt u nog het oude tarief voor het fonds gekregen.

Terug naar “Andere”