Beste,
Ik had een mondelinge optie gevraagd op een bouwgrond waar 4 aannemers op mogen werken. Bij de firma waar je de bouwgrond aankoopt ben je ook verplicht om mee te bouwen. Wat we dus niet wilden doen. Toen ik een ander sleutel-op-de-deur-firma contacteerde, die eveneens op deze gronden zit, met de vraag tot offerte bouw woning vertelde ze me dat ik hen niet kon gebruiken om prijzen te verkrijgen bij firma A. Toen ik ontkende dat ik de bouwgrond had aangekocht via firma A vertelde de verkoopster van bouwfirma B dat ze het aankoopcontract doorgemaild had gekregen en dat ik getekend had! Ik heb haar gevraagd om mij dit contract door te mailen wat ze ook heeft gedaan.
Het optiecontract is opgemaakt op mijn naam en adres. Er staat melding dat ik een voorschot dien te betalen en dat er een aangetekende brief werd verstuurd om me naar het hoofdkantoor van de bouwfirma te begeven om de koopovereenkomst te ondertekenen (bouw van een woning). Onderaan staat mijn naam en een vals handtekening waar mijn naam leesbaar is.
Kan ik hier iets tegen ondernemen? De firma zelf heetf nog niets geëist maar het vertrouwen in dit bedrijf is uiteraad volledig verdwenen.
Kan ik een schadevergoeding eisen?
Alvast bedankt voor de reacties.
Grtz
Binnie