Fraude of niet?

mava105
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Fraude of niet?

#1 , 19 mei 2011 20:05

Deze avond kreeg ik 2 mails in mijn mailbax van 2 verschillenden dames, die zich voorstelden als Dorthea Neace en Belen Marquez. Beiden waren ze personeelsdirecteur van één van de grootste bedrijven op wereldvlak. Ze boden me een job aan :lol: met een loon van ongeveer 2.600 € per maand + bonus. 2 à 3 werkuren per dag, en soepele arbeidstijden. Als ik dat zag zitten, moest ik mijn naam, adres, telefoonnummer en mailadres doorgeven. Ik zou dan uitgenodigd worden voor een gesprek.
Waarom ze mijn naam en mailadres nog nodig hebben is mij een raadsel, want de eerste mail is naar mijn verzonden op mijn mailadres.
Is dit weer een nieuwe manier om mensen geld af te zetten. als je hier op ingaat, zullen ze wel geld vragen zeker.
Heeft hier iemand nof dergelijke onzin in zijn mailbox gehad?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 19 mei 2011 21:02

Ik zou alleszins beginnen met een veel hoger loon te vragen en loopbaanonderbreking in combinatie met tijdskrediet.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Gebruiker21

#3 , 29 jun 2011 09:55

En om welk bedrijf (bedrijven) mag het dan wel gaan? (Uiteraard zijn dit geen kosjere mails, dat zie je van kilometers afstand.)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Vandebos

#4 , 29 jun 2011 10:23

Rapporteren op http://www.e-cops.be" onclick="window.open(this.href);return false;.

Gebruiker21

#5 , 29 jun 2011 10:28

Rapporteren op http://www.e-cops.be" onclick="window.open(this.href);return false;.
Tja, als je elke mail waarin je de lotto gewonnen hebt, een erfenis kan opstrijken of een percentage krijgt als je een grote som geld mee helpt versluizen, moet doorgeven aan e-cops, hebben ze nog weinig anders te doen, denk ik...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Vandebos

#6 , 29 jun 2011 10:50

Dat is hun job, niet? Hoe omvangrijker een dossier hoe makkelijker het werk...

Gebruiker21

#7 , 29 jun 2011 10:59

Dat is hun job, niet? Hoe omvangrijker een dossier hoe makkelijker het werk...
Het is inderdaad hun job, maar als je ziet hoeveel honderden fraudeurs er al zijn, enkel en alleen opererend vanuit Nigeria, dan is dit onbegonnen werk. Ik vermoed ook dat de "e-cops" weldegelijk selecteren in welke zaken ze behandelen, en dat de honderden / duizenden mails waarbij iedere weldenkend mens toch ziet dat het om fraude gaat, niet prioriteit 1 zijn.

Vandebos

#8 , 29 jun 2011 11:13

Inderdaad, maar het is aan hen om die selectie te maken.

Terug naar “Andere”