Betekening vonnis vraag!

loveparis
Topic Starter

Betekening vonnis vraag!

#1 , 17 jun 2011 15:03

Hallo,

Ik weet niet of mijn vraag hier helemaal op de juiste plaats staat maar ik vind zo dadelijk niets anders.
Wij hebben een aantal jaren geleden een recht zaak ingespannen tegen onze bouwfirma wegens allerlei fouten en gebreken.
De zaak is begin 2011 voorgekomen en het vonnis is gevallen op 8 februari 2011.
Nu krijg ik vandaag 17 juni een brief van mijn advocaat dat de tegenpartij in beroep wilt gaan.
Ik was van de veronderstelling dat de termijn voor beroep voorbij was. Maar nu blijkt dat het vonnis tot op heden niet betekend is,en dan kan de tegenpartij natuurlijk nog in beroep gaan. Is het normaal dat men blijkbaar alle tijd van de wereld heeft om als nog in hoger beroep te gaan enkel en alleen omdat na 5 maanden er nog steeds geen betekening is van het vonnis??

Alle informatie is welkom!!!

Kim

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 jun 2011 15:21

Hoe komt het dat vonnis niet betekend is?
Sedert waneer hebben jullie een afschrift?

loveparis
Topic Starter

#3 , 20 jun 2011 09:01

Hoi,

Bedoel je met afschrift,wanneer ik op de hoogte ben gesteld van de uitspraak. Dat was een paar dagen na de uitspraak.
De reden waarom het vonnis niet betekend is zou zijn omdat er nooit een volledige afrekening is gemaakt.
In de rechtzaak zijn er verschillende bedragen ter sprake gekomen,bedragen die wij nog moesten betalen en boetes die opgelegd zijn aan de bouwfirma. Blijkbaar is het kostenplaatje niet gemaakt en kon er daardoor geen betekening zijn. Nu in ieder geval,ik vind dit niet normaal!!

Reclame

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 jun 2011 09:50

Dat een vonnis na vijf maanden nog niet betekend werd is op zich niet abnormaal.

De vraag is wat de redenen hiervan zijn. Dat weten we niet uit uw post. Dat de afrekening niet kon worden opgemaakt is een bizarre reden.

U moet wel voor ogen houden dat in principe een vonnis slechts betekend wordt als de klant dit vraagt, minstens ermee akkoord gaat. De advocaat moet zijn klant verwittigen dat hij het vonnis laat betekenen.

Hebt u er bij uw advocaat op aangedrongen dat hij het vonnis zo snel mogelijk zou laten betekenen? Hebt u ooit aan uw advocaat gevraagd wanneer de tegenpartij beroep kon instellen en gevraagd deze termijn zo kort mogelijk te houden?

Overigens zou dit in de praktijk vermoedelijk weinig verschil gemaakt hebben. Als het vonnis betekend zou zijn, zou de tegenpartij vermoedelijk ook vlugger hoger beroep hebben aangetekend. Het resultaat zou dus hetzelfde zijn.

Terug naar “Andere”