LOYALITEITSMISBRUIK

provision
Topic Starter

LOYALITEITSMISBRUIK

#1 , 15 jan 2011 09:17

Beste,

X doet aan`Loyaliteitsmisbruik `. Ze gebruikt de emotionele toewijding van Y (10j) en Z (8j) om hen dingen te laten zeggen en doen die niet waar zijn over zichzelf of papa, familie en vrienden.
X heeft de kinderen dwangmatig ingezet als instrument om wraak te nemen op mij als vader , mijn vrouw, K en heel mijn leefomgeving!
Mijn dochter Y (10j) heeft na het verschijnen van de dagvaarding ( op 7januari 2011) aan mijzelf (de vader) vertelt dat haar moeder X haar duidelijk gemaakt heeft dat ze haar nooit meer gingen zien als ze niet ging zeggen tegen een niet erkende psychotherapeut (L) wat moeder wilt.
X nam Y mee naar haar slaapkamer, voordat ze naar L gingen, en zei aan Y wat ze moest zeggen als ze terug bij mama wou wonen.
Nu gebruikt X het verslag van L om in kort geding het hoederecht terug op te eisen.

opm: Ik heb het hoederecht over Y en Z sinds 1 september 2010. Moeder heeft een secundair verblijf.
Deze omkering is er gekomen na de conclusie van een deskundige aangesteld door de rechtbank die de kinderen gehoord heeft alsook een sociale studie die dezelfde conclusie had, namelijk het is beter dat de kinderen meer tijd bij de vader verblijven.

Is loyaliteitsmisbruik strafbaar in België ?

mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 jan 2011 11:45

Het is de rechtbank die een gerechtdeskundige aanstelt. Het vonnis gaat boven elk ander door een partij aangebracht documentje.
Bij mijn weten is psychotherapeut geen wettelijke titel ( Kern geeft trouwens zeer interessante cursussen voor personen met aanverwante diploma's).
Trouwens een door de rechtbank aangesteld deskundige == gerechtdeskundige doet verslag aan de de rechtbank.
Het verslag is dus niet tegenspreekbaar en per definitie niet tegenstelbaar gezien geen door de rechtbank aangestelde (onder ede) deskundige.

Tergend en roekeloos geding.
Trouwens hoederecht is al enkele jaren niet meer gebruikelijk.
Noemt men tegenwoordig omgangsrecht.
Wat bedoelt u met secundair verblijf???
Sociale studie uitgevoerd door wie?
Indien van toepassing ook laster en eerroof, lasterlijke aantijgingen, stalking.
dwangmatig?? lijdt ex aan een psychische storing??

Reclame

Terug naar “Andere”