ik en mijn vriendin zijn veroordeeld voor het hof van beroep te antwerpen (correctioneel) op 18 december 2003 ivm een zaak van niet aangeving van het uitoefenen van A samenwoonst en B beroepsactiviteit uitoefenen zonder dat hierbij aangifte van is gedaan bij de RVA
ze overnachte bij mij , ze deelde niet in de gemeentschappelijke kosten.
zij had enkele maanden een ander inkomsten(prostitutie) om de schulden te betalen die haar moeder had gemaakt in haar naam.
in de eerste aanleg zijn we enkel veroordeeld voor punt A en is er geen veroordeling uitgesproken voor B, wel vroegen ze aan mijn vriendin of ze eerst akkoord was voor een sociaal onderzoek, ze stemde toe,
ik had dus enkel een veroordeling voor samenwoonst,
( ze deelde niet mee in de kosten van een gemeendschappelijke huishouding, ) er zijn daar zelfs bewijzen van.
onze raadsheren raden mij aan om beroep te gaan , voor veroordeling samenwoonst ,en mijn vriendin niet , dus ik ga in beroep
procureur gaat mee in beroep en .......zodoende kwam er niets van sociaal onderzoek bij mijn vriendin en moest die ook terug voor het beroepshof verschijnen,onze raadsheren hadden ons dit niet verteld dat dit kon.....op het beroepshof vraagt de voorzitter aan de raadsmannen of zij ons hebben ingelicht over de risicos dat nu punt B er wel bij komt , deze haalde hun schouders op , zo van tja maar ze wilde niet luisteren ....raar.
want ze hebben ons helemaal er niets van tegen mij gezecht ,
ze pleiten enkel verzachtende omstandigheden !!!
bovendien hebben ze mij zelfs aangeraden om in beroep te gaan
gevolg punt B wordt toegevoegd.
en we worden beiden schuldig verklaard op A en B
de uitspraak op de arbeidshof baseert zich op deze en spreekt een zeer streng vonnis uit beiden 1 jaar schorsing en negen maand werkloosheid volledig terug betalen)(vonnis op 25.06.2004[/b] waartegen we in beroep gaan.
op 8 sept 2004 inleiding waarbij geen van de partijen aanwezig was word deze zaak in antwerpen op de bijzondere rol gezet
(wij waren niet op de hoogte)
vervolgens ondek ik dat er alles erop wijst dat de raadsheren niet onparrtijdig waren, zachtjes uitgedrukt.
sindsdien doen onze raadheren niets meer, hun taak bestond eruit om er voor te zorgen dat we allebei op de 2 punten schuldig werden verklaart.
en niet om ons juist te verdedigen.
ik vraag zelf alle copys van de bundels op en dit bevestigd dit nogmaals z??r duidelijk op meerdere punten.
ik ondek ook dat zij de stukken die door ons aan hun zijn aangebracht (bewijzen van g??n gemeenschappelijke huishouding enz enz.) NIET zijn binnen gebracht bij hun besluiten voor de correctionele kant als ook dat er bepaalde stukken ontbreken in het aanvankelijke bundel van de correctioneel beroepsbundel , deze stukken zijn ook juist erg belangrijk en waren opzettelijk uit het bundel gehaalt,( diverse bankafschriften)
dus heeft de voorzitter op het beroep te antwerpen op 18 december 2003
een vonnis of arrest geveld op een dossier dat niet volledig was navraag bij onze raadsheren of wij hiertgen enig beroep kunnen aantekenen zeggen ze van niet....?
indien deze documenten wel tussen het aanvankelijk bundel zaten en zij de documenten hadden aangebracht die voor onze verdediging diende had de uitsraak totaal anders geweest.
bovendien hadden ze wel zonder dat wij hiervan afwisten andere zaken bij hun besluiten afgegeven die ons juist schade berokkende en zodoende alles behalve positief voor het vonnis zou zijn....
bovendien staat er in hun conclusies ( beide rechtbanken) dat wij de feiten toegeven wat niet het geval was,uitgezonderd dat mijn vriendin wel toegaf een beroeps activiteit uit te hebben geoefend,ze hebben ondanks onze vraag nooit hun conclusies aan ons laten zien.
ze hebben enkel verzachtende omstandigheden gepleit.
kunnen wij tegen het vonnis van b]18 december 2003 nog iets ondernemen cassatie of dergelijke !!
zij zeggen van niet.
ondertussen moet ik hemel en aarde bewegen om inzage in hun dossier van dat onze ( raadsman die de vakbond voor ons hebben aangesteld) heeft , jaren gaan voorbij , uiteindelijk neem ik contact op met hoofdkantoor juridiche dienst van de vakbond ,en toen mocht ik het komen afhalen bij de vakbond,ze zeggen dat we het dossier beter meenemen en dat wij verder maar moeten beslissen....hun taak zat erop, ervoor zorgen dat we werden veroordeeld op beide punten.
ze zeggen dat we beter geen slapende honden wakker maken , bijzondere rol ...na 3 jaar ? de RVA heeft jaren niets van zich laten horen en heeft ook nog steeds niet gevraagd om deze zaak te behandelen,
als ik op mijn vakbond wil vragen of ze op pappier willen zetten dat dit hun wijze raad is voor ons , wijgeren ze dit.....
wie kan ons enige info geven hierover, het staat zeker vast dat we beet zijn genomen op een mannier die alle verbeelding tart.
waarvan ik hier andere zaken zelfs niet durf neerpennen.
en het zelfs gevaarlijk is om zulke uitspraken te doen...
omdat we er geen harde bewijzen voor hebben.
bovendien hebben ze zelf voorgesteld om voor ons pro deo op te treden, terwijl de ene zoals ik nu heb vernomen nooit pro deo zaken doet en ook geen aanvraag voor heeft ingedient....hij doet ook assissen zaken.
en dat de andere die door de vakbond is aangesteld ....wel prodeo aanvraag voor ons zou gedaan hebben ...zonder dat wij hier enige papieren hebben moeten afgeven,
heel deze zaak stinkt.
zachtjes uitgedrukt,
wie kan ons aub raad geven
mvg