Vanzelfsprekend !!! Indien hij alleen reed is enkel de bewijskracht minder. De agent blijft echter een beedigd persoon.- Mag een agent in burger en met eigen voertuig dit vaststellen en verbaliseren ?
Ja, zie hierboven, hij is beedigd.- moet ik zomaar aannemen door het rode licht te hebben gereden zonder effektieve bewijzen ?
Het is ook verboden door het oranje licht te rijden, en dat zou je nu toch al moeten weten !!Het kan ook nog oranje geweest zijn. want op die plek is het aanschuiven vermits er 15m verder weer lichten zijn die op rood staan voor wie van links kwam
Moeilijk te zeggen- betekent dit rechtbank of een voorstel tot minnelijke schikking ?
Waarschijnlijk toch minimum zo'n 150 Euro. En als je toevallig voor de rechtbank dat van dat oranje licht aanhaalt kan het wel eens veel meer worden.- hoeveel zal dit kosten?
Degene die in de wagen zou gezeten hebben zou in elk geval voor 100% als "bevoorrechte getuige" aanzien worden, en er zou dus met zijn verklaring geen rekening gehouden worden. Onthou dat in de toekomst voor gelijkaardige gevallen.Zat er niemand bij jou in de wagen die jou versie kan bevestigen of een andere getuige?
bedoel ik hiermee natuurlijk "de verklaring van de persoon die mee in de wagen zat" en heb ik het niet over de verklaring van de politieagent. Ik had dat trouwens reeds laten doorschijnen dat dit niet 100% noodzakelijk was, in mijn 1e antwoord op zoppi60; waarin ik liet verstaan dat het enkel meer credibiliteit aan de verklaring van de verbaliserende agent gaf..... en er zou dus met zijn verklaring geen rekening gehouden worden.
in dat geval moet de politie mij beschuldigen van meineedBeste,
Politieambtenaar beëdigd! allemaal goed en wel. Maar wat als de tegenpartij eveneens een beëdigd ambtenaar is? Bijvoorbeeld een CaLog personeelslid, of een belastingsinspecteur? Hun versie is dus ook waarheid?
Dank U
Joeri
Als de beëdigde ambtenaar betrokken persoon is, heeft diens verklaring geen hogere waarde dan de uwe.Beste,
Politieambtenaar beëdigd! allemaal goed en wel. Maar wat als de tegenpartij eveneens een beëdigd ambtenaar is? Bijvoorbeeld een CaLog personeelslid, of een belastingsinspecteur? Hun versie is dus ook waarheid?
Dank U
Joeri
misschienAls een hoofdcommissaris een overtreding begaat ( bevoegd en beëdigd) en deze wordt in overtreding genomen door een agent van politie dan is het nog steeds de agent zijn PV dat een akte uitmaakt - niet de verklaring van de hoofdcommissaris
Het is de akte die een bijzondere bewijskracht heeft
en
de rechter die beslist