.........iedere Belg regelmatig zijn brievenbus leegmaakt, en inhoud dan niet zomaar wegwerpt bij het oud papier.
Hola, hier wordt nog al snel naar de topicstarter gewezen. Hoewel het inderdaad mogelijk is dat hij te onvoorzichtig zijn reclame heeft weggegooid... ik heb zelf recent geen enkel bericht gehad over een aangetekende zending - de postbode had toen niks in de bus gestoken. (Op de tracking die ik achteraf van de zender doorkreeg stond thans wel "boodschap achtergelaten".)
Aangezien dat ik wist dat ik een brief ging ontvangen heb ik - net voot ze hem zouden terugsturen - mijn brief nog kunnen vinden op het postkantoor. Maar als je niet op voorhand weet dat je op dat moment een brief mag verwachten, wat dan? Ze bieden hem maar één keer aan, met dus één mogelijk bericht in de bus, en ze houden hem nog geen twee weken bij.
Als je tijdens die twee weken geen eureka-moment hebt, is 't juridisch gezien 100% jouw schuld. Mooi.
Incompetentie of luiheid van de postbode (tenslotte nog steeds min of meer een overheidsbedrijf, niet?) is hier ook goed mogelijk.